Mindent visz

Teszt: Mazda B2500

2002.08.22. 08:52

 
   
 

A hagyományos váltókar mellett balra található a terepváltó. Alapból hátsókerék hajtás, négy kerék hátrahúzva, balra előre négy kerék-felező. A sárban kipróbáltam minden verziót. Sajnos a gumi profilja pillanatok alatt eltömődött, így hiába volt minden. Betonra talán jobb, de ha valaki földön is használja, érdemes más profilt választani.

A vezetési élmény tagadhatatlanul teherautós. Kemény és pattogós üresen, magas a súlypont, kanyarokban érezhető, hogy könnyű a hátulja. Nem okoz nagy erőfeszítést gumit csikorgatni.

 
   
   

A meghajtásról tesztautónkban 2500 cm 3-es tizenkét szelepes soros dízelmotor gondoskodott. 109 lóerő, 266 Nm nyomaték: bőséges, akár megpakolva is. Induláskor bátran kihagyható az egyes fokozat.





 
   
 

A lelkiismeretes tesztelő természetesen nem hagyja ki a terhelt próbát sem. Hogy-hogy nem, éppen faanyagért kellett mennem. Fél köbméter akác és 100 folyóméter tetőléc várt a fatelepen. Az akác kényelmesen befért. Nagy szerencsémre a terhelési próbát eső is kísérte, így bebizonyosodott, hogy az áru leponyvázásánál nagy szolgálatot tesz a plató két oldalán futó sínecske. A négy illetve három méteres tetőlécek a kabint védő keretre támaszkodva az égbe meredeztek. Hátrafelé a túlnyúlás minimális volt.

 
  Raktér
 
 A rakodótér felülete 2,35 m2, szélessége 1,536 mm, a kerékdoboknál 1,090 mm. A hosszúsága 1,530 mm, de lehajtott hátsó ajtóval a 2,012mm hosszú tárgyakat is elhelyezhetjük. A raktér magassága 790 mm.

A terhelt autó jól megtartotta menettulajdonságait. Természetesen a pattogás megszűnt, a dinamikájából sem veszített, a fékhatás sem változott észrevehetően. Hivatalosan maximum 990 kg-mal terhelhető a B2500.

 
   
   

A platót extraként kapható fekete műanyag béléssel szerelték. A kisebb sérülésektől nagyszerűen védi a rakteret, és vízmentesen zár. Olyannyira, hogy egy éjszakai felhőszakadást követően a lejtőnek álló autó platója tisztességesen feltöltődött.




 
   
 

Félmilliós ráfordítással (450 ezer forint) vadíthatjuk a kinézetet, és felszerelhetjük a tesztautónkon látható krómütközőket, előre, hátra. A beszállást a küszöbökkel nehezíthetjük, s ennyi pénzért a műanyag platóborítás is jár.

Nem csak külsőre, a használat során is meggyőző volt a B2500. A közeljövőben érkezik a frissített változat. Már csak abban reménykedek, hogy annak sem lesz cicaszeme.

 
  Nettó árak:
 
 
4x2 D Cab Plus 2 699 900,-
4x4 TD Cab Plus 3 699 900,-
4x4 TD Dupla kabin 3 699 900,-
4x4 TD TE Dupla kabin 4 049 900,-

A Mazda Mérainál 2002. november 28-ig 300 000 forintios kedvezménnyel kapható a B2500-as. Ugyancsak november végéig ugyanott a Mazda 323-as több változata 400 ezres engedménnyel kapható.