2005.01.27. 16:04
Felhívtak egyszer a Renault marketingesei, hogy miért az ő terméküket választottam. A kedves női hangot sikerült meglepnem: a reklám miatt. Előtte gőzöm sem volt a típus létezéséről, annyira belesimult az utcaképbe, hogy észre se vettem. A kocsmai söprögető felkeltette érdeklődésemet, és hamar kiderült, hogy rendkívül kedvező ár-érték arányú kisautót árulnak hárommillióért (2000 decembere).
csik.jpg

98 lóerős, 1,4-es motor, sportülések, hosszabb első és második fokozat a nem Tech'Run kivitelhez képest, alapáron légkondi hővédő üvegezéssel, könnyűfém felni a pótkerékben is, fekete metálfény, elektromos ablakok, két légzsák, pirotechnikai övfeszítő, kormányról vezérelhető rádiómagnó hat hangszóróval (nincs RCA kimenet), az ülés beállítását megjegyző előredöntés, narancssárgával megvilágított műszerfal fehér számlapú órákkal, fordulatszámmérő, sportosabb futómű.

Ez a motor a paletta közepe felé található, felette van még 1,6-os, 2,0-es és 3,0-es benzines, az akkori kínálatból alatta az 1,2-es, egy szerényebb 1,4-es és a dízelek.

Az amúgy remek oldaltartású és kényelmes ülésekben pattoghatunk naphosszat a budapesti utakon, rugózása és csillapítása a kemény fokozatban ragadt Citroenekhez hasonlítható, anyukám mégis szereti. Én kevésbé, a tervezők nyilván arra gondolhattak, hogy egy 1000 cliós kocsit valahogy az úton kell tartani ámokfutás közben, mert bizony már erre is alkalmas ezzel a motorral.

Két évig használtam, ami tartós tesztnek kicsit sok, de a rengeteg szórakoztató történet miatt megérte:

Az első hiba a légzsák meghibásodását jelző lámpácska kigyulladása volt, amit a Renault szakemberei azzal magyaráztak, hogy takarításkor esetleg a tulaj véletlenül széthúzza az utasoldali légzsák vezetékét, amit hasonló esetben csak össze kell dugni. Gerapppppaaaaa.

A második hiba egy zivataros nyári délutánon ért, egy reccsenéssel félúton megadta magát a bal oldali elektromos ablak szerkezete. A Renault szakemberei azzal vigasztaltak, hogy gyenge a szerkezet ilyen súlyú ablakhoz (tényleg hosszú az ajtó), ez feltehetőleg visszatérő hibaforrássá válik. Nem lett az. Gerapppppaaaaa.

Harmadik meglepetésként ért, amikor a fogyasztás hirtelen felszökött az addigi 8 literről 14-re, amit a gyújtástrafó (hengerenként van egy) cseréjével orvosoltak, és nagy csodálkozások közepette megállapították, hogy ebben a kocsiban nem ettől a beszállítótól való tekercseknek kellene lenniük, de jótállásban nem cserélték ki, fizetni kellett, azóta sem értem, miért. Gerapppppaaaaa.

A garanciaidő lejárta után kilyukadt a légkondi hűtője (gerapppppaaaaa), ami egyértelműen konstrukciós hiba, hiszen egy közeli alkatrész dörzsölte ki. Mind a hűtőt, mind a nyomáspróbát, mind a feltöltést magánszerelőnél intéztük a korábbiakból okulva, további kiadások. Hurrá.

Egy alkalommal elfelejtette az egyik kulcsot, nyitni nyitott, de nem indult vele. Elemcsere, semmi. Haza a másik kulcsért, kocsi szervizbe, új kulcs hat hét. Gerapppppaaaaa.