260 lóval rohan ránk

2007.07.23. 01:16

Adatlap Mazda Cx-7 Revolution - 2007

  • 2261 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 258 LE @ 5000 rpm
  • 380 Nm @ 3000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.9 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • 9 499 900 Ft
A filoxéra, szövőlepke és krumplibogár után új teremtmény érkezett hozzánk Amerikából: a CX-7. Ahogy a filoxéra, szövőlepke és krumplibogár, a magas Mazda is könnyedén alkalmazkodott az itteni környezethez.

Na tessék, már megint, sosem lesz vége. Szóval ismét új kategória teremtetett, legalábbis a Mazda szerint. A 2005-ben bemutatott MX-Crossport koncepciómodellből finomított CX-7 ugyanis sport-crossover, a típusjelzésben a C a cross, az X pedig misztikus érthetetlenséggel a sportot jelképezi - ez többször is elhangzott a sajtótájékoztatón, tehát biztos, hogy jól értettem.

Szó ami szó, ha ránézünk, tényleg nehéz hirtelen közeli vetélytársat találni. A legtöbb SUV, még a sportos márkáké is jóval magasabb, dobozabb, terepjárósabb, ez meg kicsit olyan, mintha az RX-8-ra tettek volna nagyobb kerekeket. Csak egy kicsit, de olyan.

Ez is volt a cél. Hatalmas harcsaszáj nyeli a levegőt, széles combizmok feszülnek a kerekek felet, összehúzott ragadozószemek lesik a prédát. A lemezek és üvegek aránya a tankszerűség felé tolódott el, mégsem nehézkes a kasztni, a hatalmas kerekek és a lapos motorháztető-szélvédő miatt (a szélvédő dőlésszöge 66 fok!). Sokatmondó apróság: a Mazda tudja, hogy manapság divatos az üvegtető, de a CX-7 nem kapott, mert az rontaná a merevséget. Fő a zoom-zoom.

Odabent is izgalmas, sportos az autó. Kígyóbőrszerű csík fut végig az üléseken, a gyújtáskapcsoló elfordítására narancsvörösben izzanak fel a műszerek. A kormány, a pedálok állásszöge is inkább egy országúti vezetési élményre tervezett személyautóé, az ülések is jobban illenének sportautóba, mint terepjáróba.

Bár a burgonyabogár vígan legelészik mifelénk évtizedek óta, azért ami Amerikában sikeres, nálunk nem feltétlenül az. A Tribute például, bár már azt is számos ponton megváltoztatták, hogy jobban tessen Európának, nem jött be a Mazdának. Tanultak a dologból, és az új SUV, az Egyesült Államokban már két éve kapható CX-7 európai bevezetésére már alaposan felkészültek.

Az autó honosítása fontos témája volt a Párizs melletti kastélyszállóban megrendezett sajtóbemutatónak. A Mazda nagy családjának japán, osztrák, spanyol, és még mindenféle más nemzetiségű gyermekei elmondták, hogy más a frontspoiler, és a stabilitás végett egy körbefutó műanyagszoknya is került az európai modellre. A ködlámpa izgalmasabb fészket kapott, a tükörházakba pedig kis kiegészítő irányjelzők kerültek.

A futóművet természetesen áthangolták, az első MacPherson és a hátsó multilink felfüggesztés sokkal stabilabb és szükségszerűen keményebb itt a limitálatlan német sztrádákon száguldozó Óvilágban, mint a 75 mérföld per óránál kólát szürcsölő-majszoló újban. A hatfokozatú amerikai automatát hatfokozatú kézi váltóra cserélték - a CX-7 itthon csak ezzel kapható. Az autó erősebb is nálunk, mármint nem úgy nálunk, hiszen én és Ön nem vagyunk 260 lóerősek, hanem itt nálunk. Az Amerikában kétszáznegyven-valahány lóerős sornégyes, közvetlen benzinbefecskendezéses feltöltéses motor Európában már annyit teljesít, mint a Mazda 6 MPS-ben . Megy is vele a CX-7, mint a disznó.