Az 500. óra, blablabla...

2008.01.22. 19:19

Adatlap Fiat 500 1.3 Mjet Lounge - 2007

  • 1248 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 75 LE @ 4000 rpm
  • 190 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.5 másodperc
  • Végsebesség:
    165 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.6 l/100km
  • 3 650 500 Ft

Az új 500-as háromféle kivitelben, háromféle motorral kapható: Pop, Sport, Lounge, 1,2 (69 LE), 1,4 (100 LE) és 1,3 Multijet (75 LE) részecskeszűrővel. Ezenkívül tucatnyi színből, kilenc felniből, háromféle szövet- vagy bőrkárpitból és tizenkilenc matricakészletből lehet válogatni. A biztonságot és környezetvédelmet sem hanyagolták el a tervezők: alapfelszereltségként hét légzsák található az autóban, és állítólag kategóriájához képest nagyon jól szerepel a törésteszteken. A részecskeszűrővel ellátott turbódízel pedig már megfelel a 2009-ben életbe lépő Euro 5-ös szabályozásnak.

Az év 500. órája, 500 darab, 500 ezer kombináció - az előző bekezdés számai alapján nekünk ez az istennek se akart kijönni. 3×3×12×9×3×19, az annyi mint 55 404. Persze lehet variálni az árlistákkal, meg a zsebbel az ülések háttámláján, ami kettő a valahanyadikon, de ahhoz meg egy komolyabb számológép kéne. Aztán 5 év, illetve 500 ezer kilométer garancia, ezek legalább egyértelműen 500, és a két utóbbi már elég komoly vállalás a Fiat részéről. Az új Fiat 500 ára is eléggé prémium. Tudvalevő, hogy ez alapjában egy Panda, ami szintén év autója volt 2004-ben. Ám az ára körülbelül egy kategóriával magasabbra sikeredett, mint maga az autó.

Az alap 1,2 literes, 8 szelepes Pop ára 2 800 500 forint, ami nem tartalmaz krómozást, bőrkormányt, ködlámpát és klímát. Az 1,4-es, 16 szelepes Sport és az 1,3-as Mjet dízel Lounge változat alapára pedig 3 600 500 forint. Nem kevés, bár ez már csak a króm csomagot nem tartalmazza az előbbiekből. Ha szeretnénk még bele automata klímát, az további 60, a bőrkárpit 200, az elektromos tolótető 160 ezer forint.

Jó móka lehet a dekorálás is, de ez sincs ingyen. A matricák motorháztetőre és oldalra egyenként 30, a tetőre pedig 40 ezer forint. Bár a célközönségnek ez aligha számít. A várakozások szerint nálunk sem a Pop változatot fogják a leginkább keresni, hanem a drágább Sport vagy Lounge változatot. Mert aki Fiat 500-at vesz, úgyis vesz hozzá néhány matricát, cserélhető kulcsborítást, króm ezt-azt. A külföldi számok is ezt bizonyítják. A legjobban a Lounge-ot viszik, gazdag felszereltséggel, utána jön a Sport, majd a Pop.

Fiat 500

Akárhogy is nézzük, ez mégiscsak egy Panda, aminek a legalapabb változata (1,1 8V) 2 170 000, a 1,3 Multijet 16 V pedig 2 865 000 forint. Majdnem 1 millióval olcsóbb, mint ugyanaz az 500-as. Ennyiért már egy kategóriával jobb autót is vehetünk. Az árazásnál nyilván a PR-ra, a reklámkampányokra, a hírnévre és a nők divatautó igényére alapoztak; a designt, és a retro-feelinget kell megfizetni. Hogy ez egy Fiat 500, ami kétségkívül unikum, élmény vezetni, tartani és minden reggel felvidít, ha beleülünk.

Nettó árban egyébként nálunk a legolcsóbb, viszont a regadó és áfa miatt mi fizetünk érte a legtöbbet: Olaszországban és Németországban 10 500 eurótól, Franciaországban 10 700 eurótól, Ausztriában 11 000 eurótól és Angliában 7900 fonttól kapható. A Fiatnál a Minihez hasonlítják, és büszkén hangoztatják, hogy lényegesen olcsóbb.

Totalcar értékelés - Fiat 500 1.3 Mjet Lounge - 2007

Tény, hogy drága, pici és felesleges. De csupán egyszer élünk, egy életbe pedig férjen egyszer valami jó is. És valójában nem annyira szűk, egészen kényelmes, megy is, és alig eszik valamit.