El Camino ó'ccsóért

Teszt: Dacia Logan Pick-up

2009.09.18. 06:44 Módosítva: 2010-02-11 12:57:27

Adatlap Dacia Logan Pick-up Ambiance - 2009

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 86 LE @ 3750 rpm
  • 200 Nm @ 1900 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.5 másodperc
  • Végsebesség:
    160 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 2 300 000 Ft
2009 meghozta a mi El Caminónkat, a Logan Pickupot. Ha nem is üt akkorát, mint a nagynevű előd, azért meggyőző volt.

Ötvenegynéhány éve került ki az akkori eladási adatokat még boldogan nézegető GM-dolgozók kezei közül a Chevrolet El Camino, a személyautó vázára épített pickup. Nem ez volt az első ebben a kategóriában, de talán a leghíresebb. Az El Caminónak számtalan utóda született, szinte minden gyártó megpróbálkozott egy ilyen karosszéria-változattal. Ismertebb, hazánk útjain is látható például a Škoda Felícia Pickup vagy a Fiat Strada/Palio. Lelkes autóbuzik még ma is szorgosan építenek hasonló tárgyakat BMW-ből és Mercedesből, vagy bármiből, ami a kezük ügyébe kerül.

2009-ben a Dacia gondolt egyet, és kijött a saját kis El Caminójával. Nem volt minden előzmény nélküli, hiszen alig három éve fejezték be az 1300-as karosszériára fejlesztett platós kisteherautó gyártását, ami több mint 30 évig futott. Számtalan változatot ért meg, volt Double Cab és négykerék-hajtású is.

Jól áll neki ez a forma, ha hátsókerék-hajtású lenne, brutális kis élményautót lehetne faragni belőle. De így is elszabadulhat kicsit a fantázia: hátra nagy felni, belülre nagy zene, valami látványos fényezés, fel a platóra a szörfdeszka meg a vízipipa és mehetünk a bícsre.

Apropó plató, a sajtóanyagot bámulva találkoztam egy képpel, ahol valószínűleg zsaluzóelemeket raktak a platóra. Gondoltam, kiszámolom, mennyire terhelte meg a járművet.

Totalcar értékelés - Dacia Logan Pick-up Ambiance - 2009

Jó értelembe vett igénytelen jármű. Kéne otthonra egy ilyen játszós autónak.