Az otthonos tank

Isuzu D-Max Crew LS 3.0 TD AT4 (2010)

2011.01.05. 06:32
Galériák (1)

Adatlap Isuzu D-Max LS Crew 3.0 AT4 - 2011

  • 2999 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 163 LE @ 3600 rpm
  • 333 Nm @ 1600 rpm
  • 4 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.7 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • 6 099 000 Ft
Mostanság, hogy a Polar Mobil lett a D-Max importőrje, egész elegáns társaságba került. Mikor a tesztautóért mentem, ott feszengett szegény a sok Saab 95, 93 között, mint egy buldogkölyök a tacskók között. Míg a többiek karcsún nyúltak el a hóesésben, addig a pickup vicsorgó tömbként magasodott föléjük. Bár csak ebben a környezetben, a fajtársai között egész más volt a helyzet.

Az utcán haladva az tűnt fel, hogy szinte eltörpül a többi platós kishaszonjármű között. L200-asok és Hiluxok suhantak el felettem. A technikai adatokat megnézve és összehasonlítva az kiderült, hogy ez a legkisebb szinte minden értékében, már-már városi mini. Ezt éreztem is, amikor parkolni vagy a parkolóházban manőverezni kellett. Nem volt annyira batár hatású, persze azért a megnyugtató és kissé hamis sérthetetlenség érzése megmaradt.

   Isuzu D-Max  Nissan NP300  Mitsubishi L200  VW Amarok  Toyota Hilux  Ford Ranger
 Hossz 5035 5260 5045 5254 5255 5080
 Tengelytáv 3050 3000 2950 3095 3085 3000
 Hasmagasság 205 205 230 249 212 207
 Platóhossz 1380 1485 1505 1555 1547 1530
 Platószélesség 1525 1390 1470 1620 1515 1456
 Plató belső magasság 480 435 460 508 450 465
 Fordulókör 12,2 12 11,8 12,9 12,2 12,6
 Első terepszög 34 33,4 31 28 30 34
 Hátsó terepszög 21 24,9 31 23,6 26 20

(Minden modellnél a duplafülkés kivitelt vettem figyelembe.)

Egyébként a mérete mellett egy másik érvet is találtam a városi használatra. Álldogálok a dugóban, automata váltós kocsi révén csak a féket kezelve kúszok néha előre. Egyszer csak csattanást hallok. Előttem egy Stilónak sikerült kissé későn megállnia egy Nissan Navarra mögött. Ekkor a pickup sofőrje kiszállt, hátrasétált, megtekintette a nyomokat, aztán vállat vont és visszaült. Hát igen, ilyen körülmények között az acél lökhárítókban egy átlagos autó kevés kárt tud okozni. És mostanság már a törésteszteken is sikerül egész jó helyezéseket elérniük. Bár pont itt a D-Max elég hátul kullog, legalábbis a legutolsó, 2008-as teszten nem sikerült 1 csillagnál többet elérni, így lehetőleg kerüljük a félátfedéses frontális karambolokat.

Bár tudjuk, hogy ezekben a tesztekben pluszpontokat kapnak az olyan roppant fontos dolgok, mint például a sebességet maximalizáló gomb. Hát ilyen úri huncutságok nem jutottak a kocsiba, de nem is hiányoztak. Mondjuk egy rádió azért jó lett volna. Az importőr félig megcáfolta azt az elméletet, hogy egy adott típus első tesztautója általában a full-full felszereltségű. Mivel ez az autó ugyan magasabb, LS-nek nevezett felszereltségi szintbe tartozott, de szériába csak a hangszórók jártak, igaz, abból mindjárt hat. Kicsit furcsa, hogy míg már a legkisebb személyautóknál is USB-s hétzenés audiorendszert adnak, a haszonjárműveknél még mindig ezen spórolnak.

A motorház alatt a legerősebb, 3 literes, soros 4 hengeres, 163 lóerős dízelmotort találtam a klasszikus, 4 sebességes automatával. Nem is emlékszem, mikor láttam ilyen kiosztású váltót. Persze egy terepjárónál több értelme van a 2. és 3. fokozatban maximalizáló módnak, mint az S-nek. Hópihe mód nem volt, volt helyette 3rd feliratú gomb, ami a sárban vagy hóban való elinduláskor jöhet jól, ekkor a harmadik sebességből indult a kocsi, így nem szabadul rá azonnal a 333 Nm az útra. Egyébként itt korlátozták a teljesítményt, a kézi váltós ugyanezzel a motorral 360 Nm-re képes. Ez nem kevés, de azért nem tapadtunk az ülésekbe gyorsításkor, a tekintélyes önsúly (1920 kg) eléggé visszafogja a virgonckodást. Az automatára panasz nem volt, több utasom is meglepve vette tudomásul, milyen simán váltogatott. Nem egy sportváltó, de olyannak érződött, ami sok százezer kilométeren keresztül képes tenni a dolgát egykedvűen, mint a kedvenc öreg öszvérünk a tanyán.

Totalcar értékelés - Isuzu D-Max LS Crew 3.0 AT4 - 2011

Ez így ebben a formában és felszereltségben kéne.

Népítélet - Isuzu D-Max