Egy őszinte autó

Teszt: Mahindra Goa DC 2.2 mHawk

2011.11.07. 06:18 Módosítva: 2011.11.07. 09:45

Adatlap Mahindra Goa DC 4x4 2.2 m_Hawk - 2011

  • 2179 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 116 LE @ 4000 rpm
  • 290 Nm @ 1800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    15.6 másodperc
  • Végsebesség:
    156 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 3 999 000 Ft

Versenytársak

Óvatosan közelítettem hozzá, de a végén nagyon megkedveltem.

A Mahindra Goa is megérkezett az aktuális ráncfelvarráshoz. A 2.5-ös dízelt leváltotta a m_Hawk becenévre hallgató 2.2-es, csinos kis intercoolerrel a tetején. Ez már 120 lóerős lett és 290 Nm-t tud, ami nem hangzik soknak, főleg a mai hazai pickup felhozatalnál. De menet közben, változatos földutakon megpakolva se éreztem kevésnek. Autópályán is kiválóan lehet vele közlekedni, és némelyik nálunk forgalmazott modellel ellentétben soha nem éreztem bizonytalannak, pedig ugyanaz a megszokott, elöl torziós-, hátul laprugós megoldás van benne, mint a többiekben. A motor nem forogja halálra magát, 130 km/h-nál 3000-et, 90-nél 2300-at, 50-nél negyedikben pedig 1600-at pörög.

A reggeli hideg zörgés után abszolút visszafogottan morog, egyáltalán nem volt zavaró a hangja, és az indiai abroncsok se túl hangosak, így 90-ig többé-kevésbé csendben autózgathattam. 100 felett azért megérkezik a szélzaj, de ilyen kocsinál ez nem olyan meglepő. A meglepő, hogy ettől még lehet benne beszélgetni, és kiválóan hallani a rádiót.

Ez annak is köszönhető, hogy egy négy hangszórós rendszert kapunk az pendrive-ot és SD kártyát is fogadni tudó Mahindra márkájú rádióhoz. És ugyan az első hangszórók az ajtókban a bokánknak nyomják a zenét, de a hátsók pont a fejmagasságba szórják, köszönhetően a szokatlan elhelyezésnek a tető hátsó részén, így meglepően jól szól a rendszer.

Ugyanis ez az autó magas. Nagyon magas, 194 centi, amiért erősen néztem,  befér-e a parkolóházba. Ami 210-es limitű, így az antenna leszerelésével sikerült bejutnom. Aztán el is felejtettem, hogy nincs fent, ugyanis a vétel szempontjából szinte mindegy, fent van-e vagy nincs, és ezt nem negatív értelemben értem.

A szabad hasmagassága csak 21 centi, ami a kategóriában nem rossz, nem is  sikerült leütni a földutakon. Jól összerakottnak tűnt, egyáltalán nem zörgött, még a hepéken és hupákon se, a sárban is csak egyszer akart elakadni, de a laza 4H-ba kapcsolásnak és az indiai offroad gumiknak köszönhetően gyorsan letudtam. A diferenciálmű automata, 80 százalékig képes összezárni.

Duplakabinos pickupok összehasonlítása

   Isuzu D-Max  Nissan NP300  Mitsubishi L200  VW Amarok  Toyota Hilux  Mahindra Goa
 Hossz 5035 5260 5045 5254 5255 5098
 Tengelytáv 3050 3000 2950 3095 3085 3040
 Hasmagasság 205 205 230 249 212 210
 Plató hossz 1380 1485 1505 1555 1547 1530
 Plató szélesség 1525 1390 1470 1620 1515 1520
 Plató belső magasság 480 435 460 508 450 550
 Fordulókör 12,2 12 11,8 12,9 12,2 11,2
 Első terepszög 34 33,4 31 28 30 39
 Hátsó terepszög 21 24,9 31 23,6 26 21

Totalcar értékelés - Mahindra Goa DC 4x4 2.2 m_Hawk - 2011

Nagyon kellemes autó, szinte minden helyzetben jól használható, el tudnám viselni következő autónak.

Népítélet - Mahindra Goa