A dolgozó népet szolgálom

2004.08.18. 09:20

A Caddy belteréről ezzel együtt általánosságban is elmondható a kiváló ergonómia. Többek között 185 cm-es magasságig hosszútávon is kényelmes ülések, ötletes rugós kézifékkar-takaró és 4(!) darab jól használható pohártartó áll apró figyelmességként kényelmünk szolgálatában. Bár a felhasználási célnak megfelelően sok műanyagból építették az utasteret, ezek minősége mégis alapos tervezésre vall, így legalább munkahelye látványa nem veszi el a dolgozó kedvét egy-egy új nap kezdetétől. Bár szorgos kereséssel felfedezhető néhány rejtett hiányosság a beltérben. A legszembetűnőbb a vízhőfokmérő hiánya. A helye megvan, sőt más motorokhoz jár is, az SDI sofőrje - a gyártó szerint - mégse érdeklődjön a hűtőközeg állapota iránt. Láttam már ilyet más német márkánál is és ott sem értettem.

Engesztelésül rengeteg rakodóhely található a fülkében. Kisebb-nagyobb polcok és tálcák, két kissé alulméretezett térképtartó és egy ajtó nélküli kesztyűtartó rekesz is a rendelkezésünkre áll. A helyek Góliátja mégis a tető alatt végighúzódó polc, ami ugyan nagy és erős, de csak dávidi fondorlatossággal pakolható a kissé szűk nyíláson. Ráadásul apró testi hibával született. Talán hogy a kosz kiszóródjon és ne gyűljön nagy kupacokba a hátsó sarkokba, a napellenzők alatt lyukak találhatók, amelyek sajnos tökéletesen ellátják feladatukat. Amint szembe fordulunk a nappal és lehajtjuk a kis lapokat, a fölöttük eddig felgyűlt törmelék azonnal az ölünkbe hullik. Szerencsére egy megfelelő méretű filccel a kéretlen porhintés és az apróbb tárgyak csúszkálása is egyszerűen kiküszöbölhető.

A Caddyből hiányzó, de a munkahelyként szolgáló autókban oly' szükséges piperetükrők és fogasok is pár perces kézimunkával pótolhatók, amivel végére is értünk a szükséges átalakításoknak. Egyéb kivetnivalót keresve sem találtam a kis puttonyosban, sőt a mindennapi használat során számos nem megszokott és a vezetőt gyakran megörvendeztető kényelmi funkcióval is találkozhatunk. Egyik ilyen figyelmesség, hogy a motor beindítása után a hátsó ablak első törlésekor az automatika vizet spriccel az üvegre mielőtt a lapátot elindítaná, így ügyesen megelőzve a száraz törlés hatására gyorsan jelentkező karcosodást.

A karcmentes üvegek tudatában most már nyugodtan dőlhetünk hátra és élvezhetjük a Caddy orrának belülről is jól érezhető monumentalitását. A biztonságérzetet keltő mackós orr látványa ebből a perspektívából is azt üzeni, hogy nem egy kis személyautóból átalakított öszvérben, hanem egy igazi marcona teherszállítóban ülünk. Nincs ez másképp a raktérben sem. A 3,2 m 3-es doboz a kategóriája legjobbjai közé emeli a Volkswagen kisáruszállítóját, ráadásul - hogy gondot ne okozzon a nagy tér feltöltése - az ide nyíló ajtókat is a lehető legnagyobbra növelték a tervezők.

A 70 cm széles tolóajtón pont nem fér be egy szabványos raklap, de erre igazából nincs is szükség, mivel hátulról könnyen, akár targoncával is berakhatunk egy a 110 cm-nél nem magasabb raklapra szerelt csomagot. Ez kényelmesen és szellősen elhelyezhető és a padlón található fülekre rögzíthető, így bőven és biztonságosan marad hely további kisebb-nagyobb dobozoknak is.

VW Caddy 2,0 PD SDI

Ha pedig a megengedett 750 kg áru kényelmesen helyet foglalt a puttonyban, a sofőr pedig a vezetőülésben, indulhat a fuvar. A futómű és a harapós fékek terhelten is úgy teszik a dolgukat, mintha meg sem éreznék a plusz súlyt. Csak a nagy oldalfelületekből természetesen adódó szélérzékenység zavaró kissé, de kis odafigyeléssel ez sem okozhat meglepetést az új Caddy tulajdonosnak, akinek most már csak arra kell vigyáznia, hogy tiszta lelkiismerettel üljön a kormányhoz, mert a rejtőzködésnek vége.

 
  Műszaki adatok
 
 
  Volkswagen Caddy 2,0 PD SDi
  Motor Szívódízel szivattyú-fúvókás befecskendezéssel
Hengerek száma 4
Lökettérfogat 1968 cm 3
Legnagyobb teljesítmény 51 kW / 70 LE, 4000 1/min-nél
Legnagyobb forgatónyomaték 140 Nm, 2200 1/min-nél
Károsanyagkibocsájtási norma EU 3
  Menetadatok  
Gyorsulás 0-80 km/h-ra 12,3
Gyorsulás 0-100 km/h-ra 20,5 s
Rugalmasság 60-100 km/h-ra 4. / 5. sebességfokozatban 14,9 s / 18,8 s
Rugalmasság 60-120 km/h-ra 5. sebességfokozatban 32,8 s
Rugalmasság 80-120 km/h-ra 4. / 5. sebességfokozatban 21,7 s / 23,9 s
Legnagyobb sebesség 142 km/h
  Fogyasztás  
Városban 7,8 l/100 km
Országúton 5,4 l/100 km
Városban 6,3 l/100 km
50%-os terhelésnél, állandó 90 km/h sebességnél 5,3 l/100 km
  Tömegadatok  
Megengedett legnagyobb össztömeg 2205 kg
Üres tömeg vezetővel 1455
Hasznos teherbírás 750
Megengedett tengelyterhelés elöl / hátul 1050 kg / 1250 kg
Vontatható tömeg fékezett / fékezetlen utánfutóval 1400 kg / 720 kg
Vontatáskor a szerelvény megengedett legnagyobb össztömege 3500 kg
  Méretek  
Tengelytávolság 2682 mm
Hosszúság 4405 mm
Szélesség tükrök nélkül / tükrökkel 1802 mm / 2062 mm
Magasság 1833 mm
Raktér hosszúság 1781 mm
Raktér hosszúság az elválasztófal és a kerékdobok között 700 mm
Raktér szélesség 1558 mm
Raktér szélesség a kerékdobok között 1181 mm
Raktér magasság 1257 mm
Raktér térfogat 3,2 m 3
Tolóajtó szélesség / magasság 700 mm / 1108 mm
Szárnyasajtó szélesség / magasság 1180 mm / 1116 mm
Fordulókör mérete 11,3 m

  Értékelés: 3,5 - Még egy kis odafigyelés, rugalmasabb motor, bizalomgerjesztőbb árképzés és már kész is a tökéletes kisáruszállító