2004.11.23. 11:21

A kézifék fölé kis vászonborítású könyöklővel fedett dobozka került. Vicces, hogy ha jó erősen behúztam a kart, az kissé megemelte a neki útban lévő fedelet, ezzel betekintést engedve annak tartalmába. A könyöklő mellett az elöl utazók kényelmét szolgálják az áruszállítóból még hiányzó, megvilágított piperetükrök is. Elhúzva a kis takarólapot, a tükröt teljesen körbeölelő fények látványának segítségével bárki sikeres lokálénekesnek képzelheti magát, amint épp öltözőjében készül toalettjének igazítására.

De a hátul utazók sem panaszkodhatnak. Külön légbefúvókat, hamutartót, 12 V-os aljzatot és egy pohártartót is kaptak, igaz hogy a középső utas lábterébe helyezve, de amíg csak ketten utaznak a padon, addig nem lehet okuk panaszra. Bár elhúzható ablak csak a jobb oldalra jutott, a hihetetlen belső tér miatt biztos, hogy senki sem fogja magát bezárva érezni. Körülnézve inkább a teherautós jelleg itt-ott feltűnő nyomai hathatnak elkeserítően. A derékmagasságig érő műanyag burkolat fölött az autó színére fényezett csupasz fém látványa késztet elgondolkozásra. Az első sorban ülők háta mögött a plafon szövetburkolata is festett farostlemezzé alakul, amit műanyag patentok rögzítenek a bordó vashoz.

Hogy teljes legyen a haszonjármű-érzés, van itt még egy-két műanyag takaró elem, ami az itt-ott éktelenkedő lyukak elfedésére szolgál. Most már nincs mit tagadni, az ősök vére felszínre tört. De akkor legalább nagyobb csomagok szállítására alkalmas-e a Volkswagen félszerzete? A hátsó üléssor két részben, teleszkópok segítségével dönthető előre, visszacsukódását pedig egy kézzel beakasztható támasztó láb akadályozza meg. Ez sajnos útban van, ha nagyobb dobozt tolnánk teljesen előre, de olyankor szállítmányunk úgyis megtartja az ülést, így nincs szükség az alkalmazására.

A hajtogató-rendszer kialakításának nagy előnye, hogy a fejtámlák nyugodtan a helyükön maradhatnak, ráadásul a padló teljes hosszában tökéletesen sík lesz, merőleges és törésmentes oldalfalakkal határolva. Ilyenkor megmutatkozik a teherautós múlt. A puttony csak úgy nyeli a töméntelen dobozt. Befogadóképessége alig marad el az állandó kétüléses kivitelétől. A rakodásnak csupán az elválasztó rács hiánya szab határt, ami nem is baj, mert ez mégiscsak egy személyautó. Ráadásul nem csak csomagból fér rengeteg. Opcióként utasból is többet vihet az átlagnál. Láttam már ugyanis hétüléses Caddyt is, igaz hogy a forgalmazó árlistáján nem találtam, de a műszaki paraméterek közt szerepelnek az adatai, így szinte biztos vagyok benne: létezik, gyártják, kapható.

Volkswagen Caddy Life 1,9 TDi

De ha már az áraknál tartunk, akkor érdemes megjegyezni, hogy a kipróbált darab alapára csak 645 000 forinttal alacsonyabb a hasonló motorral szerelt Touranénál. Ellenben ahhoz már jár függöny- és oladallégzsák, egyenként kivehető ülések hátul és légkondicionáló automatikus hőfokszabályozással. Döntsön mindenki belátása szerint, de jó, ha tudja: egy munkásból sosem lesz tökéletes arisztokrata.

 
  Műszaki adatok
 
 
  Volkswagen Caddy Life 1,9 PD TDi
  Motor Turbódízel szivattyú-fúvókás befecskendezéssel
Hengerek száma 4
Lökettérfogat 1896 cm 3
Legnagyobb teljesítmény 77 kW / 104 LE, 4000 1/min-nél
Legnagyobb forgatónyomaték 250 Nm, 1400 1/min-nél
Károsanyagkibocsájtási norma EU 3
  Menetadatok  
Gyorsulás 0-80 km/h-ra 8,8
Gyorsulás 0-100 km/h-ra 13,3 s
Rugalmasság 60-100 km/h-ra 4. / 5. sebességfokozatban 9,4 s / 12,8 s
Rugalmasság 60-120 km/h-ra 5. sebességfokozatban 20,9 s
Rugalmasság 80-120 km/h-ra 4. / 5. sebességfokozatban 11,6 s / 14,6 s
Legnagyobb sebesség 166 km/h
  Fogyasztás  
Városban 7,4 l/100 km
Országúton 5,2 l/100 km
Városban 6,0 l/100 km
  Tömegadatok  
Megengedett legnagyobb össztömeg 2124 kg
Üres tömeg vezetővel 1560
Hasznos teherbírás 564
Megengedett tengelyterhelés elöl / hátul 1065 kg / 1200 kg
Vontatható tömeg fékezett / fékezetlen utánfutóval 1500 kg / 750 kg
Vontatáskor a szerelvény megengedett legnagyobb össztömege 3600 kg
  Méretek  
Tengelytávolság 2682 mm
Hosszúság 4405 mm
Szélesség tükrök nélkül / tükrökkel 1802 mm / 2062 mm
Magasság 1833 mm
Raktér hossza lehajtott hátsó ülésekkel 1354 mm
Utastér szélesség 1340 mm
Raktér szélesség a kerékdobok között 1181 mm
Raktér magasság 1238 mm
Raktér térfogat lehajtott hátsó ülésekkel 1,3 m 3
Tolóajtó szélesség / magasság 700 mm / 1108 mm
Csomagtérajtó szélesség / magasság 1181 mm / 1134 mm
Fordulókör mérete 11,3 m
  Árak  
  Caddy Life 1,9 PD TDi   5 185 000 Ft
  Touran 1,9 PD TDi   5 830 000 Ft
Caddy Life 2,0 PD SDi 4 686 000 Ft
Caddy Life 1,6 4 451 000 Ft
Caddy Life 1,4 16V 4 086 000 Ft

  Értékelés: 3,5 - Mindenből van benne egy kicsi, de igazából semmiben sem tökéletes, ráadásul drága is