Van hét darab bőrrel bevont ülése, összkerékhajtása, 240 lóerős V6-os dízelmotorja, tehát elvileg mindent tud, amit tudnia kell. De vajon jó-e?
Megnéztem a Hyundai honlapját, olyanokat írnak, hogy az ix55 az i10, az i20 és az i30 által megkezdett merész formai irányvonalat követi kecses és modern stílusával, illetve jellegzetesen európai látványával és hangulatával. A merész, xenon fényszórós és látványos hűtőmaszk uralta orr-rész mögött izmos kerékjárati ívek… És így tovább. Bullshit, mondja erre az angol.
Az egy dolog, hogy a merész, xenon fényszórós és látványos hűtőmaszk kábé úgy hangzik, mintha azt mondanám: finom, gombás és tányéron tojásrántotta (esetleg ajánlanám a merész és látványos, xenon fényszórós változatot a kollégának). De hogy ez kecses és modern, na, ezt nekem ne magyarázza meg senki.
Félreértés ne essék, az ix55 – vajon véletlenül hasonlít a neve ennyire az X5-re? – kinézetével semmi bajom. Ebben a kategóriában, ha valami nem iszonyatosan ronda, akkor átmegy a rostán, a méret ugyanis mindenért kárpótol, de hogy kecses és modern? Arányos, az igen. Praktikus, nagyon is. Tekintélyt parancsoló, naná, próbáljon meg valaki packázni egy közel ötméteres, 2,3 tonnás drabállal. Sok jót lehet róla mondani, de azt gondolom, ezt a kecsest még az autó is kikérné magának.
Az ix55 kasztnija igazán semmi különös. Elölről a furcsa alakú hűtőmaszk és a ködlámpák, hátulról a két nagyméretű, ellipszis alakú kipufogó ellenére semmi különös. Pedig tényleg megpróbálták, az első és a hátsó lámpák rendhagyó formáján egyértelműen látszik az igyekezet, de az ix55 ennek ellenére is csak egy egyszerű, őszinte melák lett – nekem mellesleg tetszik így, ahogy van.
A belseje sokkal izgalmasabb, mint a külseje. Vigyázat, ömlengeni fogok, akit nem érdekel, nyugodtan ugorjon pár bekezdéssel lejjebb. Kezdjük ott, hogy szép. A bőrülések jó minőségűek, kényelmesek, elöl mindkettő elektromosan állítható. Az ajtókat is bőrbetét díszíti, valamint egy szolid, de csinos karbonszálas műanyagnak látszó csík, mely a műszerfalon is végigvonul. A középkonzol, a váltó, a műszeregység és a kormány dizájnja nem fenomenális, de jó irányba mutat: nem is olyan régen még sok gagyi kiegészítőt láthattunk koreai autókban, ezeknek az alkatrészeknek azokhoz már semmi közük.
Nem számoltam össze, de rengeteg rekesz van alul, felül, elöl, hátul egyaránt. Üdítőnek, napszemüvegnek, térképnek, kacatnak egyaránt lesz helye bőven. Hátul is van ülésfűtés, sőt, a hátul utazók külön konzolon állíthatják be, milyen hideget/meleget parancsolnak, milyen mennyiségben, illetve hová. Az Infinity hifinek gyönyörű hangja van.
A helykínálattal természetesen nincs gond, mindkét sorban hatalmas a hely széltében, hosszában és fölfelé is. Nem is az a kérdés, öten elférnek-e, hanem hogy mi a helyzet akkor, amikor hét ember ül az ix55-ben. Kezdjük az átalakítással: a két hátsó ülést egy-egy mozdulattal a helyére lehet pöccinteni, sem különösebb kézügyesség vagy műszaki érzék, sem izomerő nem kell hozzá, a művelet nagyjából nyolc másodpercig tart. Ezek után előrehúzzuk a középső üléssor felénk eső részét, és szabad az út a hátsó traktusba. Nagyikát biztosan nem kényszeríteném, hogy leghátra másszon be, de nyugdíjas kor alatt nem nagy ördöngösség bejutni a harmadik sorba.
Leghátul egy kicsit magasabban van a lábunk a megszokottnál – igazából az ülés van alacsonyabban −, ettől eltekintve azonban minden a legnagyobb rendben, széltében rengeteg a hely, és egy átlagos, sőt, talán az átlagnál egy kicsivel magasabb felnőttnek sem lesz lábtérproblémája.
Az ix55 igazi kompromisszummentes hétszemélyes, már ami az utasteret illeti − a csomagtér hét utassal gyakorlatilag megszűnik, viszont öttel közel 600, kettővel pedig 1746 literes. Maga az utastér tágas és praktikus, igényes és szép. Nem annyira finom és elegáns, mint a prémium márkák hasonló modelljeiben, de még így is messze felülmúlja azt a látványt és minőséget, amit személyautóinkban megszoktunk.
A V6-os dízel, mint minden dízel, hidegen hangos. Ha bemelegszik, lecsöndesedik. Egy hajszállal talán még ilyenkor is hangosabb a prémium márkák hasonló motorjainál, de igazából még így is csendes. Természetesen motorzaj csak gyorsításkor hallatszik az utastérben, ha tartjuk a gázt, csönd van és békesség. Érdekes, hogy az ix55-ben még autópálya-tempónál sincs zavaró szélzaj, a futómű felől is csak nagyon szolidan hallatszik némi surrogás.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
