Kis hűhó szinte semmiért

2005.04.07. 11:32
A Renault Mégane 225 lóerős, kétliteres turbómotorját továbbfejlesztették, így készült el a 205 lóerős Laguna GT. A motor még tovább fejlesztve a Vel Satisban már 170 lóerőt teljesít.

A 2005-ös Lagunát a gyári sajtóközlemény alapján már februárban bemutattuk . A fazonigazított középkategóriás mellé a kis krómmal, kis felniválaszték-bővítéssel, kis kipufogóvégekkel aktualizált Vel Satis is társult a magyar sajtóbemutatón. A powerpoint-bemutató üdvözlő diájára az Espace neve is felkerült. Gondolom csak azért, hogy együtt legyen a három nagy, egy üzemben készülő, öt-öt Euro-NCAP csillagot birtokló személy-Renault.

A rövid, pörgős sajtótájékoztatón Serge Yoccoz, a Renault Hungária vezérigazgatója és fiatal francia kollégája mondott el ezt-azt az új modellekről. A Laguna átalakításában a fő vezérelv az autó erősségeinek (biztonság, kényelem) kihangsúlyozása, valamint az állítólag jelentősen javított megbízhatóság kiemelése volt. Renault-ék azt a vágyukat is megfogalmazták, hogy a Lagunának a D-szegmensben a német modellek közé kell emelkednie az európai piacon. (Ez utóbbi törekvés jól tetten is érhető az új Laguna arcán: oda a karakter, oda a könnyedség, van viszont egy francia Passatunk.)


Winkler szerint homasitás arca lett

Egy kis filmet is megnézhettünk, melyben egy joviális francia Renault-dolgozó, aki leginkább a Saint Tropez-i Lütyő őrmester főnökére hasonlított, elmondta, hogy a Renault ugyancsak törekszik a minőség javítására, céljuk a Toyota legendás megbízhatóságának elérése. Csak így, lazán: a Toyota jobb, mint mi, de megpróbáljuk utolérni. Jó pont a Renault-nak az őszinteségért.

A sajtóanyag szerint az új Laguna gyártásához kreált jelmondat: "tökéletes illesztés és összeszerelés". Jó nyomon járnak, a japánok is mindig ilyen hülyeségeket skandálnak (kaizen, just in time, hibát ne végy át és ne adj tovább) - meg is van az eredménye. Ilyen újonnan felfedezett fegyverrel a birtokában csoda-e hát, ha 2010-re a Renault szeretne a világ három legnagyobb autógyártójának egyike lenni és négymillió autót gyártani.

A Vel Satis újdonságai: az autó rendelhető 170 lóerőre beállított kétliteres turbós benzinmotorral is, a 2,2 literes dCi három teljesítményszinten, 115, 140 és 150 lóerős kivitelben választható. Ezek és a háromliteres, V6-os dízel ötsebességes automata vagy hatsebességes kézi váltóval párosíthatók. A 3,5 literes Renault-Nissan fejlesztésű, 245 lóerős V6-os benzines továbbra is csak automatával kapható.

A Rémbogár épp elijeszti a ragadozókat

A motorválaszték bővítésén, a műszerfal cseréjén és a szokásos fényszórócseréken-krómozásokon kívül az autó kényelmi és biztonsági berendezésein fejlesztettek kicsinyt a mérnökök. Előre parkolóradar került, a Vel Satis is kártyás nyitást-indítást kapott, új navigáció, hifi, telefonkihangosító kérhető a kocsihoz. Immár a Vel Satison is van keréknyomás-ellenőrző, okosabb az ESP és jobban világít a xenonpilács.

Teccenek látni? Fabetét és szép!

A Laguna sem a régi már. Más az arc, más a far, kifinomultabb a futómű, jobb a fék, újak a színek és kerekek, 70%-ban áttervezték a műszerfalat is. Finomabbak és tartósabbak a kárpitanyagok, a műszerfalon pedig immár végigfut egy, a felszereltségi szintet jelző díszléc. A Lagunát minimum 1,6-os, 115 lovas benzinmotorral, maximum háromliteres, 210 lóerős V6-ossal választhatjuk. A kettő között van még kétliteres szívó (135 LE) és turbó (165 LE) benzines, 110 és 120 lóerős 1,9, valamint 150 lóerős 2,2 literes dCi.


És van egy sportmodell, a Laguna GT. A GT a Renault-nál Grand Touringot jelent, ami azért vicces, mert a csúcsmodellből létezik kombi is - amit teljes nevén Renault Laguna Grandtour Grand Touringnak hívnak. Az autóba egyedi vörös-fekete bőrbelső kerül, orrába pedig 205 lóerős, a Mégane Sportból ideszelídített kétliteres turbómotor. Na ilyet nem láttunk a bemutatón.



Felszereltségek, árak

A Laguna hatféle felszereltségben létezik: Authentique (egyszerűség, minőség, modern hangulat a sajtótájékoztató diái szerint), Expression (technológia, kényelem, letisztultság), Dynamique (sportosság, technika, irányítás), Dynamique Plus (sportosság, kényelem, felszereltség), Privilége (elegancia, kényelem, kifinomultság) és Initiale (státusz, luxus, gazdagság) - no meg ott a GT ("Grand Tourismo", vezetési élmény). Szegény PR-os, vért izzadhatott, mire meglett felszereltségenként a három fogalom.

A Laguna árlistája Vectra-Mondeo-Passat vonalon mozog. Néhány jellemző ár: a legolcsóbb Laguna, az 1,6-os 115 lovas Authentique Berline, azaz négyajtós kivitelben 5 130 000, kombiként 5 330 000 forint. Villanyablakok csak elöl, manuális klíma, CD-s rádió, ESP-nek híre-hamva sincs. Egy jóféle dízel a középmezőnyből, a 150 lovas 2,2 dCi Dynamique 7 205 000, illetve 7 405 000 forint, kétzónás automata klímával, elektronyos kézifékkel. ESP még ebben sincs! A legdrágább Laguna 9 030 000 forintba kerül - ez pediglen a V6-os, benzines automata kombi, Initiale kivitelben. Bőrülés, villamosszék, xenon, fakormány, toronyóra lánccal.

Wellness hétvégék belföldön

Kényeztető wellness csomagok, stresszűző programok és szórakozás. Töltődjön és szépüljön itthon!

Ünnepi ajánlatok!

Lepje meg családját! Töltse az év végét külföldön. Válasszon akciós ajánlatainkból.