Francia luxustank

Bemutató: Renault Laguna II - 2001

2001.04.05. 12:39
Látványos, kissé vad külsőségek között mutatta be a Renault Hungária a márka reménységét, a Laguna II-t. A világtörténelem legbiztonságosabb autójának prezentációját a Közlekedési Múzeumhoz épített Laguna Bolygó, electric boogie-bemutató, kék megvilágítású büféasztal és Doszpot Péter-hasonmásverseny tette teljessé.

Természetesen a fő-életvédelmis szelleme csak annyiban volt jelen, amennyiben nagy testű, igen rövid hajú, határozott fellépésű kaszkadőrök mutattak be kötelékben egy vaktöltényes lövöldözéssel egybekötött csúszórükverces fordulót, melyben a szinkronúszáshoz hasonlóan egyszerre fordult a két Laguna. A rajtaütés annyira jól sikerült, hogy a fotósok kedvéért, akiknek még élességet állítani se nagyon volt idejük, megismételték a mutatványt.

 
   
   A szerzô a Laguna bolygón

Az új Laguna meglepően jól vezethető csatahajó, a 120 lovas dCi-vel szerelt változat is kifejezetten fickós. Nagy méreteihez és súlyához képest kifejezetten jól tűri az agresszív, padlógázos kanyarvételt és a szlalomozást. A csúcskategóriás biztonságnak így első blikkre egyedül a panoráma látja kárát. Mindhárom tetőoszlop olyan vastag, hogy akár a Parthenon timpanonját is megtartanák; az első és a középső még istenes, de a C-oszlop már olyan robusztus, hogy hátranézve még egy vadul közeledő dömpert is csak az utolsó pillanatban vettem észre.

 
   
 Landolás

Valószínűleg jó megoldás, ha a vezető kizárólag a tükrökre hagyatkozik, de a módszert csak akkor tudjuk igazán tesztelni, ha (állítólag még áprilisban) kapunk egy tartósteszt-autót. A rövid tesztvezetés alatt kiderült, hogy a gyári hifi rádiója szépen szól, a hatsebességes váltó zseniális, de a Laguna II fő attrakciója a nyomógombos-kártyás indítás.

A féltenyérnyi kártya, mely egyben az ajtó és csomagtérnyitás távkapcsolója, működteti az autó elektronikus rendszerét és számos adatot tárol. Ha behelyeztük a megfelelő nyílásba, slusszkulcsként elfordítani csak egy nagyon erős ember tudná, de erre nincs szükség, mert az autó gombnyomásra indul. A Dózsa György úton a dugó miatt meg akartam fordulni, de kettesben felejtettem a váltót, úgyhogy az autó önhibáján kívül lefulladt. Kellemes megoldás, hogy nem kell immobiliserrel és kulccsal molyolni, elég egy újabb gombnyomás, és mehet a csapatás a macskakövön.

 
   
   Jön a brék, jön a brék...

Miután a Renault a kis-kompakt részlegben saját eladási várakozásainak háromszorosával tarolt a Thaliával, a Laguna II. valóságos közellenség lesz a Passat-kategóriában. A Volkswagennek haladéktalanul elő kell vennie a tűt-cérnát, és felvarrni a ráncokat, mert a Laguna II vonzereje nem pusztán a csúcstechnika és franciásan vad dizájn, de szemét módon úgy lőtték be az árát, hogy az azonos Passatok alatt legyen kb. 10 %-kal.

 
   
 Grand Tour

A Laguna II píárjának talpköve, hogy az autó az Euro NCAP Független Biztonságtechnikai Zúzda tesztjein elsőként, eleddig egyedül szerezte meg a nemrég bevezetett ötcsillagos minősítést. Az Euro NCAP-nél a tesztbábuk túlélési esélyei alapján alapján adnak csillagokat, frontális -és oldalütközések után. A Laguna II új rekordot állított fel: oldalütközésnél 100 %, frontálisnál 94%-os értéket produkált. Az eddigi legbiztonságosabb autó a SAAB 9-5 volt, a maga frontális 81 %, és 100 %-os oldalütközés-számával. A Volvo S 80 szemből 69, oldalról 100%-ot tudott.

Az összpontszámok átlaga a Volvónál 85 %, SAAB 9-5-nél 91 %, a Laguna esetében 97%. Érdekesek még az egyik legendásan jól szereplő kiskocsi, a Toyota Yaris pontszámai: 81% szemből, 89% oldalról, összpontszámban 85%, ez a ****-os minősítés.