2004.04.15. 08:17

A Mercedes által a 4Matic modellekben a rendes differenciálzár kiváltására hivatott fékdifferenciál-rendszerről mi sem árul el többet, mint hogy bár 4Matic van a G osztályban is, mihelyt rendes terepezésre kerül a sor, és a vezető ezt tudatja is az elektronikával (bekapcsoltuk a központi difit), a 4Matic tisztelettudóan kikapcsolja magát. Megszűnik az ABS és a kipörgésgátló, ilyen vackok inkább csak zavarják a terepjárást. A G osztályban egyébként állandó az összkerékhajtás és 50-50% a nyomatékelosztás, mégpedig elsősorban azért, mert a terepjáróknál gyakori 30-70 -nel szemben ez a sok vonatáshoz előnyösebb.

A világ számtalan hadserege választotta a G Mercedest. Európában gyakorlatilag minden ország ezt használja, érdekes módon Romániának előbb volt, mint nekünk. Mert igen, juhú, most már nekünk is van! Az első szállítmányban NATO-hadseregekből selejtezett autókat vettünk, ezek már kint is vannak Irakban békefenntartani. Közben pedig már megkaptuk az első nullkilométeres G osztályokat is.

A G osztályban széria a fényre sötétedő tükör, a bőrbevonatú kormány, az elektromos ablakemelők, a memóriás villanyülések, melyek látványosan siklanak előre, ha valaki a hátsó ülésre mászna be, aztán további mutatványként zümmög vissza abba a pozícióba, amelyikben megzavartuk.

Fűthető külső tükrök, karter-és hűtővédő lemez a motorra, hővédő üveg Thermatik klíma (ld. még a C osztálynál), porszűrő, olvasólámpák elöl-hátul, egyszóval csupa olyan dolog, amivel jelzik, hogy nem spóroltak semmi szükségessel, mármint olyasmivel, aminek egyszer a rendeltetésszerű terepezés vagy békefenntartás során örülni fogunk, a hagyományos értelemben vett öncélú luxuscikkek, mint a motoros-memóriás ülés, kisebbségben vannak.

 
  A G osztály rendelhető extrái (többek között)
 
  metálfényezés: 317 500 Ft
távirányítható állófűtés: 502 500 ft
saválló acél pótkeréktartó: 68 750 Ft
belső tükörbe integrált garázskapu nyitó: 75 000 Ft

Árban a Discoveryhez van közelebb, összbenyomásra szívesebben hasonlítom a Range Roverhez. A Range közúton kényelmesebb, terepen meg a Merci jobb; ez még a C osztály luxusa tehát még épp valami emberszabású, nem eltúlzott kényeztetés, és ehhez kap az ember egy nagyon jó terepjárót.

A tervek szerint már 2000-ben abbahagyták volna a gyártását. A világ G-Merci felvevő képessége azonban pontosan megegyezik a Steyr gyár kapacitásával, úgyhogy a futószalag azóta is változatlan tempóban jár. Egészen az 1979-es bemutató óta, ami azt jelenti, hogy azóta is folyamatosan fogyogat az évi 6-7 ezer G Mercedes.

Mercedes G 270 CDI

Mehetne is így ítéletnapig, csak 2006-tól új biztonsági előírások lépnek majd életbe. Akár az is lehet, hogy a meglévő formát teszik majd alkalmassá, de lehet, hogy olcsóbb egy teljesen új terepjárót felépíteni. Valószínűbb, hogy 27 év után kihozzák a G osztály új modelljét.

 
  adatok
 
  hosszúság: 4257 mm
szélesség: 1760 mm
magasság: 1931 mm
tengelytáv: 2400 mm (ez a rövid, a hosszúé 2850 mm)
hengerűrtartalom: 2685 ccm
teljesítmény: 156 LE@3800
nyomaték: 400 Nm@1800
saját tömeg: 2275 kg
szabad hasmagasság: 217 mm
első terepszög: 36
hátsó terepszög: 27
alapár: 16 055 000 Ft
  Értékelés: 5 - Minden szempontból jobb, mint bármi más          
 
  Amit még tudni kell a G-ről
 
  bal hátsó lámpa 26.083.-
jobb első tükör 97.345.-
első fékbetét garnitúra 39.245.-
Az árak Áfásak és alvázszám hiányában csupán tájékoztató jellegűek.


Évi 20.000 km futásteljesítményt feltételezve a kötelező szervizek az alábbiak szerint alakulnak: 1. szerviz: munkadíj: 19.263,-Ft
alkatrész: 22.240,-FT
Összköltség: 41.503,-FT
2. szerviz: munkadíj: 45.225,-Ft
alkatrész: 46.061,-FT
Összköltség: 91.286,-Ft
3. szerviz: munkadíj: 30.987,-FT
alkatrész: 30.518,-FT
Összköltség: 61.505,-FT

< >