2007.01.04. 08:37
Kisebbségi érzése van? Bizonytalan? Vegyen ML-t, és mindent megengedhet magának. Sőt mások kérnek majd elnézést.

Terepjáró? Aha. Nagy, biztonságos családi egyterű? Aha. Vajon ki a rossebet érdekelnek az ML potenciális vevői közül az autó konkrét tulajdonságai vagy a funkcionalitása? Eltekintve a valószínűleg egészen minimális kivételtől, az ML-t bizony elrettenteni veszik. Egy ML-ben ugyanis bármit megtehetünk, hiszen a puszta látványa is lábremegésre készteti a mindennapi autóst vagy gyalogost. Már külsejében is rémiszt a nagy test, nagy élvezet . Nem csoda, ha annak, aki meglátja, rögtön vizelettartási problémái lesznek. Igen, ez az az autó, aminek nemcsak a presztízse hatalmas, de nagy valószínűséggel az is hatalmas, aki kiszáll belőle, és simán lehet, hogy feje búbján megcsillan a napfény.

Ezen körülmények jól ismertek az autós társadalomban, így nagyon előzékenyen viselkednek vele, ha az útjába kerülnek. Most lehetne sokat beszélni a hagyományos ML-vonalvezetésről, a hűtőrács vastag csíkjairól és a rajta levő óriási csillagemblémáról, de teljesen felesleges. A motor, a váltó, de még a műszerfal is közel ugyanaz, mint a korábban nálunk járt R-ben , így kár több betűt pazarolni rájuk.

Valószínűleg a vevőkört sem érdekli túlzottan, milyen vezetési élményt nyújt, vagy funkcionálisan mennyire megfelelő, hiszen az előző ML-szériából is adtak el, pedig az eléggé gáz volt minden tekintetben. Itt némileg javult a helyzet. A jelenlegi ML már teljesen autóhatású, valójában minden tekintetben megfelel annak, amit eddig is gondoltunk róla, csak eddig nem volt igaz.

Most tényleg egy olyan luxuskategóriás négykerék-hajtású kamuterepjáróról van szó, ahol külön táskácskában rejlik a csomagtér cuccrögzítő rendszere, viszont a memóriás ülésekhez nincs többfokozatú vándormasszír-funkció. Tolatóradar viszont van, ebből pedig arra lehet következtetni, hogy hátranézni felesleges. A mögöttünk kullogó alattvalókkal nem foglalkozunk, viszont a saját cuccunk biztonsága fontos, legyen az golftáska vagy megkötözött kezű adós.

A Merci-csillag

Az egész Gottlieb Daimlerrel és Wilhelm Maybachhal kezdődött, amikor a Mercedes még sehol sem volt - de még Benz neve sem -, és egy gázmotorgyár szerepel a történetben. Mégpedig Nicolas August Otto deutzi gyára, ahol Daimler és Maybach dolgozott. Az Otto által 1876-ban szabadalmaztatott négyütemű motor sorozatgyártását készítették elő.

Mivel Daimler 1872 és 1882 között volt műszaki igazgató a deutzi gyárban, erre az időszakra tehetjük a Mercedes jól ismert csillagjelének megszületését, bár konkrétan csak később lett azzá. Az történt, hogy Daimler egy képeslapot küldött haza a családjának Cannstattba, amin a háromágú csillaggal jelölte meg deutzi lakását.

Itt egy kicsit megszakad a történet, csak pár évvel később nyer jelentőséget a képeslap. 1882-ben Daimler összeveszett Ottóval, és elhagyta. A saját cannstatti villájának műhelyében dolgozott tovább Maybach barátjával. A közös munkát már a DMG (Daimler-Motoren Gesellschaft) cég fedte le, aminek mindenképpen kellett egy logó. Daimler fiai, Paul és Adolf emlékeztek apjuk csillagos képeslapjára. Ennyi.

Utazás aggodalom nélkül?

Elég egy gyomorrontás, vagy egy fogfájás ahhoz, hogy a nyaralás rémálommá változzon. Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Nyaralás Bükfürdőn

Őrületes kalandpark, Európa egyik legmenőbb golfpályája, és az ország második legnagyobb gyógy- és élményfürdője várja az egész családot.