A legkisebb autóforma Merdzsó

2004.02.11. 11:19
A Mercedes-csoporttesztek alkalmával ebbe szeretünk a legkevésbé ülni. Az A Klasse legalább vidám, de elsősorban is nem kelt Mercedes benyomást. A C már Mercedes benyomást kelt, de ez a legkisebb a Mercedes forma Mercedesek közül. Különben is, az E osztály az igazi.
csik.jpg

A C osztály talán a legkevésbé attraktív Mercedes. Értelemszerűen nincs meg benne a Bálnamerci gigászi böszmesége, az E erőteljes könnyedsége, az A osztályban meg semmi mercédeszes nincs, tehátaz nem játszik, egyszóval a C szép, de nem különösebben karakteres. Ez fokozottan áll a kombira, ami engem hátulról határozottan a Skoda Fabia kombira emlékeztet. Az is nagyon szép autó, de azért nem ártana egy kicsit jobban különbözni. 2004-ben a C osztály frissül, és bár külsőleg alig változik, az legalább örvendetes módon az E felé módosult.

Jó kis beltér, minőség, ahogy a Mercedesnél elképzelik - kicsit komor, de otthonos, és mindenütt olyan anyagok, hogy eszünkbe se jut, lehetne-e valahová valami jobbat. A formákkal se lesz semmi bajunk, C-Klasse vásárlóként legfeljebb akkor keseredhetünk el, ha benézünk egy E osztályú Mercedes ablakán. De a drágább dolgokkal már csak ez a helyzet: általában szebbek és jobbak, főleg ha a gyártó láttatni is akarja a különbséget.

Ha viszont egy autón Mercedes embléma van, ne legyünk könyörületesek, soroljuk fel, hogy tesztautónk 14 milliójáért a beltérben nem minden csupa móka és kacagás. Méltatlan műanyagok:
1. a belső visszapillantó tükör karimája
2. a napellenző és a sminktükör fedele
3. a kapaszkodó.
A többi műanyag tökéletes - nem pihe-puha, hanem egyszerűen jó.

A Mercedes büszke a kormányról vezérelhető fedélzeti komputerre, amit nekem egy hét alatt nem nagyon sikerült kitanulnom. Ha szerettem volna megtudni a külső hőmérsékletet, a fényszóró follow me home-késleltetett elalvási idejét kaptam, és viszont. Mindegy, ez tényleg kizárólag az én hibám, és egy alkalmasabb személy sok hasznos beállítással szabhatja testre a C osztály elektronikai szolgáltatásait.

Emlékezzünk meg a szellőzőrendszerről, ami a C osztály egyik erőssége. A megfelelő levegőzésről a műszerfal közepén található, hangszórónak látszó tárgy gondoskodik. Ugyanez az E osztályban sokkal szebben kidolgozott belsőépítészeti elem, de a lényeg ugyanaz: egyenletesen, érezhető áramlás nélkül zúdítani be esetenként nagyobb mennyiségű levegőt.

A színfalak mögött pedig hatékony és intelligens rendszer dolgozik, ami figyeli a levegő páratartalmát is. Ha az magas, a C osztály klímája először lehűti és így kiszárítja a levegőt, aztán felmelegíti, és száraz meleg levegőt fúj be, jó hasznos biztonsági extra. A szélvédőre fújt páramentesítő levegőt is villanykályha fűtheti, mert bár erről a sajtóanyag nem szól, már hideg motornál küldi a meleget.

A méretbeli különbséget az E-hez képest nem is vesszük észre, ez is, az is kényelmes, mindkettőben elférek. Viszont mindkettőt télen teszteltem, és a különbség épp egy télikabátnyi: az E-ben bundában is kényelmesen ültem, a C úgy már kissé szűkös. A hátsó lábtér is lényegesen korlátozottabb, de legalább nagyopn kényelmesek az ülések.

Az ötfokozatú automata váltón látszólag csak négy sebességfokozatot kapcsolhatunk, a 4-es utáni húzásra a D jön. Kételyeinket, hogy esetleg ez mégiscsak négygangos holmi, a fordulatszámmérő oszlatja el: 80-as tempónál 4-esben 2400-at forog, D-ben visszaesik 2000-re.