Micro nőnemben

2003.05.28. 09:18
Ha valaki két éve azt mondja, hogy a TC szerkesztősége testületileg nevetgélve fogja körbezsibongni a legújabb tömegnissant, kényszergyógykezelésre utaltatom. Az érdektelen jó autók fejedelemsége azonban megrázta magát, és a Primera után megint egy felismerhető Nissant csinált.
 
 

A céget annyira megviseltékaz arctalanság évei, hogy anyagilag is megrendült kissé. Ekkor jött a Renault, bevásárolt, odavitte az autóipari manager-géniusz Charles Ghosn-t, és csendesen megsúgta, hogy helytelen piaci gyakorlat észrevehetetlen autót gyártani.

 
   
    Micra 1992

A régi Micra talán az egyetlen jellegzetes Nissan a 90-es évekből, ráadásul év autója volt '92-ben, és körkérdésünk alapján minden tulajdonosa imádja. Nem is meglepő, hogy több mint egymillió fogyott belőle. A kiskategória jellemzően városi és női kategória. A nők pedig szeretik személyiséggel felruházni az autójukat, ezért a sok plüssmaci és fapelikán a térképzsebekben és a visszapillantókon. Az új Micra jelentős besszt hozott a plüssállatok globális árutőzsdéjére, mivel kész személyisége van (lásd kapcsolódó adásunk).

 
   
  Ford koncepcio

Nőismerőseim szerint a Micra békakislány a szebbik fajtából. A bumfordi orr a két dudoros szemmel tényleg békás, a vezetőülésből a dudorok - különösen éjjel - remekül láthatók, és bár nem a Micra tényleges sarkait jelölik, de állítólag segítenek érezni az autót parkoláskor. A forma vidám és eredeti, dizájntörténetileg érdemes összevetni az 1994-es Ford Ka koncepcióval.

 
   
   

Az arc ráadásul fondorlatos tértorzítást rejt. Az új Micra 4 centivel rövidebb az előzőnél, amit az után sem hiszek el, hogy önkezemmel lemértem. Ugyanekkor a tengelytáv 7 centivel nőtt, azaz lassan meghaladja az autó teljes hosszát. Mindezekhez még szélesebb és magasabb is, így nem csoda, hogy belül kellemesen ballonos.

 
   
 

Ráadásul valaki végre rájött, hogy a világos belső nem csak nagyobbá, hanem kedélyesebbé is teszi a teret, így a Micra csupa fehér-bézs-világosszürke, ami nagyszerű. A tervezéskor Nissanék megint alaposan konzultáltak a Brit Gyermekszülési Tröszttel , ami egy vicces nevű anyaszervezet, így nyilván a vidám világos kárpitok böfi-, sár- és répapép-állóságára is gondoltak, legalább tisztíthatóságilag.

 
   
   

Ám mivel az optikai térnagyobbítás a valóságos combhossz és a terhesség következtében fellépő fenéknövekmény szempontjából hatástalan, így a Micra kapott sínen csúsztatható hátsó üléssort. A pad teljes útja 20 centi. Teljesen hátratolva a csomagtartó 237 liter, ami például a "Bugaci lófingató" fantázianevű égetett szeszből közel félezer ember halálos adagja, amennyiben a palackok falvastagsága és hengeres formája által elrabolt térfogat nagyságától most eltekintünk.

 
   
 

Előrehúzott ülőpaddal a csomagtartó 371 literre nő, ami például veri a négyes Golfot. Igaz, ekkor a hátul ülő gyereknek már a szárkapocs-csontja sem fér el az első ülés mögött, nemhogy a vádlija. Origami-hajtogató gondosság, hogy ilyenkor a kalaptartó és az attól eltávolodó ülés közé takaróponyva feszül. Széltében a hátsó ülés két felnőttnek kényelmes (hátratolt támlával).

<

>