Nyitott zóna

2003.09.19. 13:09
Ha van egy új szalonunk, helyezzünk bele valami szépet. Ha autószalonról beszélünk, legyen az egy új autó. Ha történetesen Saab szalon lenne az a szalon, akkor nyissuk meg egy új modellel, egy jó kis Saab kabrióval.
csik.jpg

A Saab nem viccel. Az ígéretes unlimited koncepció szellemében alkotta meg legújabb budapesti bemutatótermét és szervizközpontját. Időszerű volt a fejlesztés, a régi Klapka utcai fészek már kicsit szűkös és elavult volt. Az új Könyves Kálmán körúti épület a jövő technikájával felszerelt, talán már túlságosan is tágas bemutatóhely lett.

A sajtótájékoztatón megtudtam, hogy a határtalanság a zónákra osztott területeket jelenti. Arculati zóna, információs zóna, adminisztratív zóna, termék zóna és így tovább. Svéd koncepció, érezhető amerikai hatással.

 
  Unlimited belterj
 
  A szerkesztőségi Érkező zónán áthaladva az INDEX-TC-VELVET SZALON látogatói a Info zónába érkeznek, ahol Mónika segít a továbbhaladásban, kijelölve a végcél útirányát. Az Index zóna balra található, de az minket nem érdekel. Jobbra a sport, a Velvet és a TotalCar- TotalBike integrált zónákhoz jutunk. Utunkat a Közutálat-téligumi, valamint a TotalCar-doboz zónák szegélyezik. A Sport zónából érkező hangos Szécsi Pál dallamfoszlányok betöltik a teret. Jobbról a Velvet női magazin zóna nem tántoríthat el senkit a végcéltól. Minden has tilos. Utunk koronájaként elérkezünk a TotalCar zónába, ahol kiváló szakemberek a legmodernebb interaktív körülmények között próbálják informálni az arra érdemes olvasókat.

A Saab szalon zónáit tisztességesen ellátták folyadékkristályos monitorokkal, így Saabos információk habzsolásával múlathatjuk a várakozás keserves perceit. Persze, csak ha várakozásra vagyunk ítélve, egy szerviz vagy apróbb javítás alkalmával. A szervizben kamera tekint körbe, így izgatottan figyelhetjük a javítási folyamatot a szalon plazmamonitorán.

A szalonnyitó rendezvénynek részét képezte egy olyan esemény, ami talán még az új szalon bemutatójánál is érdekesebb volt. Hivatalosan leleplezték az új Saab 9 3 Convertible-t Magyarországon. Hallottunk róla, vártuk nagyon és nem csalódtunk. Illetve én nem csalódtam. Olyan, mint a képeken. Nem szeretnék a sajtóanyag nagyszerű hasonlataival élni, de a fő mottó: a "több mint kabrió" szlogen valóban fedi a valóságot.

A külső továbbra is megosztja a Saab tábort. Szerintem a klasszikus 900-as kabrió egyéniségének a nyomába sem ér, de az apró részletek és a technikai megoldások, melyek a prémium kategóriában kiemelkedővé teszik a 93 kabriót, valóban minden elismerést megérdemelnek.

Remélhetőleg a közeljövőben testi-lelki valójában is megtapasztalhatjuk az autót, így most csupán röviden nézzük, miben jó az új Saab kabrió:

Tető:
20 másodpercnél rövidebb nyitási idejével a prémium kabriók leggyorsabb teteje. A távirányítóval is nyitható, teljesen automatikus, hidraulikus rendszer nem igényel kézi rögzítést és - különleges módon - akár menet közben (max. 30 km/h) is működtethető. A háromrétegű tetőt vízelvezető szegéllyel varrják. Az eddigi öt rögzítési pont helyett hatot alkalmaznak, így szebb az íve, és feszesebb is lett. A légellenállási alaktényezője: Cd 0,34. A súlycsökkentés érdekében a tető komplett váza könnyű magnézium ötvözet. A tető belső kárpitjának színe a hagyományoktól eltérően a belsővel harmonizáló, világos anyag. A tető felhúzott állapotában helyet szabadít fel a csomagtartóból, ez a Saab CargoSET rendszere.

A tető alatt:
Az első ülések a kabrióknál szokatlan, integrált biztonsági övvel készültek. A villanyos ülés beszállásnál elektronikusan előre csúszik, segítvén a hátulra szorultakat. Ha nem szeretnénk bőrt, akkor lehetőség van textil üléskárpitra, melyek speciális vízlepergető bevonatot kaptak. A digitális klíma tizenegyféle kézi beállítással működik, akár leengedett tetőnél is. Gyárilag kiépített Bluetooth rendszer segíti az autó kommunikációját a telefonnal és a tenyér- vagy számítógéppel.

A vas:
A karosszéria nem egy fedett átalakítás, hanem már eredetileg is kabriónak tervezték. Nagy- és ultraszilárdságú acélszerkezeti részekből felépülő dupla vázra épül, és elődjéhez mérten háromszoros csavarállóságot produkál. Az erősített szélvédőkeret 2,2-szer akkora súlyt bír el, mint maga az autó.

A vas alatt:
ReAxs passzív hátsókerék kormányzás, négylengőkaros hátsó futómű, mechanikus fékasszisztens (MBA) jár alapfelszerelésben. Továbbá egy halom hárombetűs - ESP, EBD, CBC, TCS - dolog is megrendelhető.

A vasban:
Teljesen alumínium ötvözetű, 175 vagy 210 lóerős, kétezres turbómotor, ingás zajelnyelő motorfelfüggesztéssel. Hat vagy ötfokozatú kézváltó, a kényelmesebbeknek ötfokozatú automata, kormányról vezérelhető Saab Selectronic funkcióval.

Biztonság:
Több mint hatezer valóságos balesetet elemeztek a fejlesztés során. A hátsó ülés mögül kipattanó bukócsövek, valamint az erősített szélvédőkeret megnyugtató biztonságot ígér. Az aktív fejtámla (SAHR) a hátulról érkező ráfutásos csapás ellen védi a nyakat. A frontlégzsákok felfújódáskor figyelembe veszik az ütközés erősségét, a testhelyzetet és azt, hogy be volt-e kapcsolva az öv. Az első ülésekbe kétfokozatú oldallégzsákokat integrálták.

Egy szép szalonban egy sokak által szépnek mondott kabriót láttunk. Felszereltségében és az ígért menettulajdonságokban valóban kiérdemli a "több mint kabrió" jelzőt. Egy dolog van talán, ami elriaszthatja a szabadságra vágyókat: az, ami a pénztári zónában történik. A 9-3 Vector Convertible 1.8t 150 lóerővel 11 890 000 Ft-ért, a 9-3 Vector Convertible 2.0t 175 lóerővel 12 590 000 Ft-ért, a 210 lóerős Aero pedig 13 690 000 Ft-ért hozható el.