Nagy kufferbe jó pakolni!

Használtteszt: Dízel kombik 2,5-3 millióért

2009.01.06. 09:51

Adatlap Ford Mondeo Trend - 2000

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 131 LE @ 3800 rpm
  • 330 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.8 másodperc
  • Végsebesség:
    208 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km

Adatlap Renault Mégane Grandtour Privilege - 2004

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 106 LE @ 4000 rpm
  • 240 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.4 másodperc
  • Végsebesség:
    185 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.1 l/100km

Adatlap Volkswagen Golf 1.9 Tdi Variant - 2004

  • 1896 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 90 LE @ 4000 rpm
  • 210 Nm @ 1800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.2 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
A 6-7 literes fogyasztás vonzó, pláne, ha családi kombit akar venni az ember. A 2,5-3 milliós ársávban szédítő a választék, ebből szondáztunk.

Tulajdonképpen nem könnyű kombit venni a családnak, ha az ember 2,5-3 milliónál többet semmiképp sem szán rá. Miért pont ennyit? Ennyiért újonnan legfeljebb kisautót kapunk, igaz, lényegesen kedvezőbb hitellel. Azzal viszont nem megy messzire az ember, főleg ha poronty és csomag is szerepel a szállítandók között.

A probléma inkább az, hogy túl nagy a kínálat. Ráadásul a piacot elárasztják a levetett dízel cégautók, ezek árban simán versenyezhetnek a kisebb, de korábban magánautóként szolgált járgányokkal. Szóval alaposan bele lehet nyúlni; egy peches választás a modern dízeltechnika alkatrészárai mellett pénzügyi katasztrófába sodorhat egy családot.

Eleinte zavarban voltunk az Autocity csepeli telepén, mert csak három autót akartunk előráncigálni. Jó, még így is sokkal könnyebb volt a helyzetünk, mint az átlagvásárlónak, aki ugye egyetlen autó mellett dönthet.

Hogy mi itt a baj? Az, hogy gyakorlatilag választhatunk Focust és Mondeót, Lagunát és Mégane-t, Golfot és Passatot. Csupán az a kérdés, hogy melyikben bízhatunk. A nagyban, amely elvileg jobban bírja a gyűrődést, de gyűrik is, vagy a kisebbikben, amelynél nagyobb az esély a kímélőbb használatra? Ezek csak elvek, de megnéztük a gyakorlatot is.

Szándékosan került be mindkét méret a csokorba: a Mondeo az úri középkategóriát képviselte 2004-ből, tízezer forint híján 2,5 millióba került; a Mégane egy számmal kisebb, egy évvel fiatalabban 60 ezerrel volt olcsóbb a Fordnál; a Volkswagen Golf IV. kombija volt a legdrágább a trióból, 2,85 millióért, szintén 2004-ből. Hiába, a presztízs…

És ők mind dízelek, papíron is százezer kilométer fölött, így a kisebb, de megkímélt autóról szóló tézisünk eleve megdőlt mind a Renault, mind a VW esetében. A Fordtól meg nem is vártunk mást. Közhely, de érdemes elgondolkodni az állandó költségeken is, hogy mást ne mondjak, a Renault 1,5 liter alatti dízelmotorja vonzó lehet a kisebb kötelező biztosítási díja mellett, viszont felveti a gyanút, hogy erősebben igénybe veszi őt a nagy kombi vonszolása, mint mondjuk a Golf 1.9 TDI-jét.

Csapjunk bele a lecsóba! Szedjük ízekre először a Golfot. Lapozzon!

Totalcar értékelés - Ford Mondeo Trend - 2000

Százezer kilométer fölött bekalkulálandó az injektorcsere, a TDCi dízel tehát nem véletlenül olcsó. Aki sokat akar menni, az vegyen mást, aki nem, az benzinest. Mert amúgy tágas, jól rugózik, csendes és hatalmas kombi.

Totalcar értékelés - Renault Mégane Grandtour Privilege - 2004

Az autó pontos ellentéte a Golfnak, azzal a megjegyzéssel, hogy ez talán még kevésbé dinamikus. Ellenben kényelmes, tágas, igaz, gyorsabban pusztul a bele, és amennyiben nem vigyáznak rá, a common rail dízel is.

Totalcar értékelés - Volkswagen Golf 1.9 Tdi Variant - 2004

Se nem tágas, se nem gyors, alig van benne extra. De: aszkéta jellegű a fogyasztása, nem túl kényes az adagolós dízel, az utastér nehezen lelakható. Minél öregebb egy autó, annál fontosabbak az utóbbi értékek.