BMW 1-es sorozat (2004)

BMW 1-es sorozat (2004) törésteszt

2005.01.03. 12:54

A jellegzetes orr-rész ára a gyenge gyalogosbiztonsági mutató.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 14(88%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 33 Gyermekbiztonság 35(71%) Gyalogosbiztonság 2(6%)

 
   
   

A BMW meglehetősen erős karosszériát épített legkisebb modelljének, így az utasok védelme szinte makulátlan, de a másik két törési szempont kicsit háttérbe szorult. A jellegzetes orr-rész ára a gyenge gyalogosbiztonsági mutató.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A roppant merev kasztni alig sérült a frontális ütközés során, az ajtókat gond nélkül ki lehetett nyitni, a lábtér minimálisan deformálódott, és a pedálok mozgását is sikerült kordában tartani. A figyelmeztető pittyegőnek köszönhetően egyik bábu sem felejtette el becsatolni előfeszítővel és erőhatárolóval kiegészített biztonsági övét, a szakaszosan nyíló légzsákok is kifogástalanul működtek. A lábtér és a kormányoszlop körültekintő kipárnázása nagyban csökkentette a lábsérülések kockázatát.
Az ülésbe épített mellkast védő oldal- és a fejeket óvó függönylégzsákok, valamint a továbbra is nehezen lezúzható karosszéria hibátlan eredményhez segítették az 1-est az oldalütközésben.
Az Isofix-pontokon, menetiránynak megfelelő állásban rögzített Fair Bimbo Fix üléseket egy kitámasztó lábbal is ellátták. A frontális ütközésben mindkét gyerekbábun magas mellkasi terhelést mértek, az oldalütközést gond nélkül vészelték át. Az utasoldali légzsák kikapcsolt állapotát egy világító piktogram jelzi. A gyerekülésekről tájékoztató címkék könnyen eltávolíthatók, és nem hangsúlyozzák kellőképpen az anyósülésre menetiránnyal ellentétesen elhelyezett gyerekülés veszélyeit.
Markáns és roppant dizájnos az orr-rész, de a formatervezésnél nem jutottak tovább, a gyalogosbiztonságra szerzett két pont rendkívül gyenge eredmény.
Az 1-es BMW két első, oldal- és függönylégzsákokkal, előfeszített, erőhatárolt, mindkét oldalon figyelmeztetővel ellátott biztonsági övekkel, Isofix-kapcsokkal, valamint számos menetstabilizáló eszközzel felszerelve kerül a kereskedésekbe.