2008.07.01. 00:15
A Citroën Berlingo szépen vizsgázott, hiszen a felnőtt utasait négycsillagos szinten óvja, akárcsak a hátsó sorban, biztonsági ülésben ülő gyermekeket. Eredménye jobb alapfelszereltséggel akár jobb is lehetne. Gyalogosvédelme átlagos.

A Citroën Berlingo erősen alapkivitelű változata szaladt neki az akadálynak az Euro NCAP laborjában. Motorja a kisebbik, 1,6 literes HDi, abból is a gyengébb, 90 lóerős. Viszont mindkét oldalon volt tolóajtó hátul, holott itthon csak a jobb oldali van benne az alapverzióban. Ennek ellenére szépen vizsgázott, hiszen a felnőtt utasok védelmére négy csillagot kapott, bár aki gyors fejszámolást végez, annak feltűnhet, hogy az összpontszám nem stimmel. Ennek az oka a mérést végzők tájékoztatása szerint, hogy kerekített pontértékeket adnak meg, de az összeget az eredeti pontokból számolják. Így lehetett a 15+12+1 összeadás végeredménye a kerekítési hibával 27. A biztonsági felszereltség két első légzsákra, illetve överőkorlátozós, övfeszítős biztonsági övekre korlátozódott.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 27
Frontális: 12 Oldalsó: 15 Biztonságiöv-emlékeztető: 1 Oszlop: -
Gyermekbiztonság: 39
Gyalogosbiztonság: 10

     
  Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén   Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén   Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A Citroën Berlingo (év a vele azonosnak tekinthető Peugeot Partner) stabilan teljesítő utascellát kapott, viszont a tesztet egy olyan járművön végezték, amelyben sem oldal-, sem függönylégzsák nem volt, tekintve, hogy ezek nem részei az alapkivitelnek. Ehhez képest pláne jó eredmény a Citroëné, hiszen az oszlopteszt – és annak pontjai szintúgy – kimaradtak az értékelésből. A frontális ütközést szimuláló próbában így közepesen jól teljesített, azért a vezető testén akad bőven (combok és mellkas) narancssárgában úszó rész, ami közepes védelmet/sérülési kockázatot jelöl. Az utas jobban jön ki a balesetből. Ami a gyereket illeti, ők remek védelmet kapnak Römer üléseikben, attól függetlenül, hogy menetiránynak háttal (1,5 éves gyerek) vagy menetirányban (3 éves gyerek) vannak beépítve.

Az oldalütközés során oldallégzsák nélkül sem ér el rossz eredményt a furgonszerű személyautó. A megszerezhető 16-ból 15 pontot így is megkapott, pedig a videón tisztán látszik, hogy nagyon komoly ütést kap a Berlingo. Elődje, függönylégzsákokkal, oszlopteszttel együtt is kevesebb pontot kapott, igaz, a végeredmény így is négy csillagra volt elég.

A gyalogosokat már kevésbé óvja. Az orr felső széle és a motorházfedél meglehetősen kemény, így az sem a lábaknak, sem a fejnek nem tesz jót, ha nekicsapódik. Ez furcsa, hiszen a motorházfedél elég magas, elméletileg kellene lennie megfelelő térnek a motor kemény részeiig.