Ford Focus C-MAX (2003)

Ford Focus C-MAX (2003) törésteszt

2004.05.28. 13:27
A Focus C-MAX volt az első autó, amely négy csillagot kapott gyermekbiztonsági mutatói alapján.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 17(94%) Biztonságiöv-emlékeztető 1 Összesítés 31 Gyermekbiztonság 38(78%)

 
   
   

A gyermekek védelme viszonylag új vizsgálati szempont a törésteszteken, és bevezetését követően a Focus C-MAX volt az első autó, amely négy csillagot kapott erre a tulajdonságára. Az eredmény persze nem kis részben a gyermeküléseket beszállító Britax érdeme, de ettől függetlenül a C-MAX kasztnija is megérdemli a dicséretet.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A karosszéria a Fordtól megszokott masszív, stabil kialakítású, az ütközések nem törték össze az autót, mindössze minimális deformációt okoztak a lábtérben és az A-oszlopok környékén. Jól működtek a két fázisban nyíló légzsákok, bár az előfeszített, erőhatárolt övek otthagyták nyomukat az utasok mellkasán. A sofőr térdére veszélyes lehet a kormányoszlop kialakítása. Mindenkinek hárompontos biztonsági öv jár.
Az oldal- és fejlégzsákok nagyszerű védelmet biztosítva tették dolgukat az oldalütközésnél, de némi zavar támadt a bábu háta és az ülés háttámlája között, ami befolyásolta a mellkasi adatokat, így a Ford lecsúszott a százszázalékos eredményről.
A kölykök védelmét ugyanazokkal a Britax Römer Duo Plus és Baby Safe ülésekkel tesztelték, amelyek a Corolla Verso számára is meghozták a négy csillagot, itt se történt másképp. Az installáció mégsem sikerült olyan jól, mint a Toyotában, mert míg az ülések rögzítéséről szóló matricák megfelelőnek bizonyultak, a légzsákkal szemben elhelyezett gyerekülés veszélyeiről tájékoztató matricából csak a műszerfal utasoldali szélére jutott egy példány.
Az autó lökhárítója kegyetlen, de a motorháztetőt sikerült viszonylag kíméletesre faragni.
A Focus C-MAX-ba alapáron kerül a két első, az oldalsó és a fejlégzsák, az előfeszített, erőhatárolt biztonsági övek, az ISOFIX-fülek, a vezetőoldali biztonságiöv-emlékeztető és a blokkolásgátló.