Volkswagen EOS (2006)

Volkswagen EOS (2006) törésteszt

2007.02.21. 13:39
A Volkswagen kupé-kabrióját nyitott tetővel zúzta az NCAP. Nem esett ki belőle senki, de öt csillagot se szerzett.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 31
Frontális: 12 (75%) Oldalsó: 17 (94%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 40 (82%)
Gyalogosbiztonság: 13 (58%)

Az autók passzív biztonságát vizsgáló minősítő intézet praxisában az EOS volt a harmadik alsó-középkategóriás cécé. A Renault Mégane nyitható tetejű változata az elöl ülők védelmére egy csillaggal többet, a gyerekekére eggyel kevesebbet kapott. A Peugeot 307 CC az EOS-hoz hasonlóan négy csillagra volt jó; 2003-ban, maikor őt törték, még nem nézték a gyermekvédelmet. Érdekes nemzetközi összeesküvést sejtet viszont, hogy mindhárom hajtogatható keménytetős kabrió két csillagot kapott az elgázolt gyalogosok védelmére!

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Balkormányos, 1,6 literes benzines Ambiente felszereltségi szintű EOS-ok álltak sorba a vesztőhelyen. Csak a szívfájdítás végett: darabját nálunk 6,4 millió forintért mérik. Az autókban front-, oldal- és fejlégzsákok lapultak robbanásra készen, minden ülés övéhez járt előfeszítő - erőhatároló viszont csak az elsőkhöz. A hátsó üléseken ISOFIX-dokkolórendszer várta a babaszékeket. Az EOS csak a vezető és a mellette ülő övének bekötésére figyelmeztet. A meglepően súlyos, 1472 kilós autók irányíthatóságát valós viszonyok között ABS és ESP is segíti, persze ezekre itt és most nem volt szükség. A teszteredmények a WVWZZZ1FZ7V022477 alvázszám után gyártott autókra érvényesek.

A félátfedéses frontális ütközésben az EOS A-oszlopa 21 millimétert mozdult hátra, ami - tekintve, hogy tető nélküli autóról beszélünk - igen csekély torzulás. A kormány sem volt túl rakoncátlan, 54 millimétert mozdult balra, egy centit hátra, két és felet felfelé. Az anyósülésre pakolt bábu védelmére maximális pontszámot adott az NCAP, a sofőr lábterében viszont akadt pár probléma.

A pedálok még hagyján: a fék hátrahajlott ugyan vagy hét centit, és fel is úgy hatot, de ez nem okozott különösebb panaszokat Hybrid III-nak, a sofőrbabának. A kormányoszlop, a kormány magasságállító karja és a gyújtáskapcsoló tömbje viszont igen, a plasztiktérden és -combon komoly sérülésveszélyt regisztráltak.

Az oldalütközési próbához és a póznateszthez becsukták az EOS tetejét. Az előbbit maximális pontszámmal teljesítette az autó, viszont a 29 km/h-s oszlopnak vágódásnál jelentkezett pár aggasztó hiba. Először is kinyílt az ütközésoldali ajtó, emiatt az EOS mindjárt elbukott egy pontot. A tető is elmozdult az A-oszlop végéről, az illesztés nem bírta ki az ütközés erejét. Bár az itt tapasztalt deformációk nem jelentettek közvetlen veszélyt a próbababákra nézve, a VW - így tájékoztatta az NCAP-et - nekiállt kinyomozni, mi okozhatta ezt a konstrukciós problémát, és kijavítja a hibát.

Bár nem kifejezetten családi autó, az EOS nagyon szépen bánik a gondjaira bízott gyerekekkel. A Fair Bimbo Fix ülésekbe kötött, ISOFIX-szel rögzített növendék dummy-k védelmére maximális pontszámot kapott az autó. Egy csillag így is odaveszett, a szokásos NCAP-nyavalygások miatt. Nem látszik egyértelműen, hogy az utasoldali légzsák ki- vagy épp be van-e kapcsolva. Az ISOFIX-kampók jelenlétét nem jelölték egyértelműen. Az utasoldali légzsák és az utasülésre menetiránynak háttal bekötött gyerekülés veszélyes inkompatibilitását egy könnyen leszedhető matrica jelzi csupán.

 

Az EOS átlagosan gyalogosbarát. Puha orra a lábszárakat nem bántja, csupán a jobb saroktól kell kicsit óvakodni, itt valamiért keményebbre sikeredett a lökhárító. Egy combra-csípőre szakosodott ortopéd sebészmaffia viszont nyilvánvalóan lefizette az EOS tervezőmérnökeit, ezért a motorháztető elülső éle késpengeszerűen kegyetlen kiképzést kapott. A motorháztető a szélein veszélyes, középtájt viszont igyekszik megóvni az áldozat fejét-felsőtestét. A szándék nyilvánvaló: ide esnek az eltört medencéjű elgázoltak, akiket életben kell tartani, különben nem lesznek fizetőképes kuncsaftjai a már említett bűnszövetkezetnek.