Ford Escort (1999)

Ford Escort (1999) törésteszt

2001.08.07. 11:22
Az 1995-ös Escortot az első tesztek alapján a Ford bizonyos pontokon áttervezte szerkezetileg, az alábbi tulajdonságok az 1999-ben újratesztelt autóra érvényesek.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 14(41%)

 
   
   

A frontális ütközésben a karosszéria instabillá vált, a keletkezett gyűrődésekből a tesztelők komoly problémákra következtettek. A lábtér oldalsó részén megtört a karosszéria a küszöb mellett, így a sofőr lábát a környéken lévő fémszerkezetek súlyos, akár végzetes sérülésekkel fenyegették. Ehhez hozzájött még, hogy a kormányoszlopon sem helyeztek el energiaelnyelő borítást, ami a combokat a nagyobb ütődésektől megvédhetné. A fékpedál hátramozdulása a lábfejet veszélyeztette, a mellkason mért terhelést pedig magasnak minősítették. Az újratervezett Escort már jobban vette az oldalsó ütköztetést, mint elődje, de a sofőr mellkasát túl magas erőhatás érte.
A tesztelt gyermekülések megfelelő teljesítményt nyújtottak. Az autó igazán jó a gázolások tekintetében volt, majdnem megcsípte az eddig csak jóval modernebb autók által elért háromcsillagos minősítést. Széria biztonsági felszerelései a vezetőoldali légzsák, előfeszítős elülső biztonsági övek és a szervokormány.