Ford Focus (2004) törésteszt

Ford Focus (2004)

2004. december 9., csütörtök 12:51
Az új Focus kiemelkedően jó eredményt ért el a töréstesztek legutóbbi körében.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 16(100%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 35 Gyermekbiztonság 40(82%) Gyalogosbiztonság 15(42%)

 
   
   

Stabil utascella és átgondolt, egymást jól kiegészítő biztonsági felszerelések jellemzik a felépítményt, az utasok védelmére nem lehet panasz. Gyerekbiztonság szempontjából nagyon jól teljesített, a gyalogosok védelme még nem tökéletes, de az előző modell orrán végrehajtott változtatások jelzik, hogy nagy hangsúlyt fordítottak az orr-rész fejlesztésére.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Alig sérült a kasztni a frontális ütközéstől, az ajtók hajszál híján sérülésmentesen úszták meg az ütközést. Az előfeszített, erőhatárolóval felszerelt biztonsági övek és a légzsákok megakadályozták, hogy túlzott erőhatás jelentkezzen az utasok mellkasán. Nagyon ügyes és biztonságos a lábtér kialakítása.
Az ülésbe épített oldal-, és a fejeket védő függönylégzsákok segítségével pontveszteség nélkül zárta az oldalütközési és póznateszteket a Focus.
Gyermekülést a Britax Römer kínálatából választottak a Ford mérnökei: a hároméves gyerek arccal előre ült az Isofix-fülekkel és kiegészítő kötéllel rögzített Römer Duo Plus ülésben, míg öccsének a BabySafe Isofix Plus típust javasolták, arccal hátrafelé, két Isofix-ponton és egy támasztó lábbal beszerelve. Az ülések remek védelmet nyújtottak az összes ütközési teszt során, de a gyerekülés-légzsák viszonyról szóló tájékoztató matricák mennyisége és minősége nem megfelelő.
A motorháztető lett az orr legsikeresebb eleme, kiválóan védi a gyerekeket, kicsit kevésbé a felnőtteket. Nem sikerült ennyire barátságosra a lökhárító és a motorháztető élének kialakítása, de a két csillag nem rossz eredmény, igaz, nem is kiemelkedő.
A szeptemberben piacra dobott új Focus első, oldalsó és függönylégzsákokkal, előfeszített, erőhatárolt és figyelmeztetős biztonsági övekkel, blokkolásgátlóval és a hátsó üléseken Isofix-fülekkel kerül forgalomba.

Címkék:


h i r d e t é s

Totalcar Magazine

Mutiny in Stuttgart
Making big waves, the CLA has stirred up the still waters of the compact sedan category, but what is even more surprising than its shape is the fact that it’s good to drive.