Saab 93 (2003)

Saab 93 (2003) törésteszt

2002.12.19. 14:12

A svéd Saab fennállása során először most bizonyította az NCAP töréstesztjén, hogy valóban biztonságos autókat gyárt.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Biztonsági öv emlékeztető 2 Összesítés 33

 
   
   

A világ egyik legbiztonságosabbjának tartott márka kisebbik autója ez alkalommal csatlakozott az ötcsillagos autók exkluzív táborához. A 9 3-ason érződik, hogy tervezésekor elsődleges szempont volt az utasok biztonsága.
Az ütközést követően is érintetlen maradt az utascella, a belső párnák pedig megakadályozták, hogy igazán komoly erőhatások érjék az utasokat. A lábtér kevéssé deformálódott az ütközés hatására, ez nagyszerű, de előfordulhat, hogy a kormányoszlopon keresztül kellemetlen erőhatások érik a sofőr térdét. Bár az öveket előfeszítővel és överő-határolóval szerelték föl, a vezető mellkasán kicsit túlzott terhelést mértek.
Nem vesztett pontot az autó az oldalütközésnél: 100 %-os eredménye valóban tökéletes védelmet jelent a bent ülők számára.
A menetiránnyal szemben elhelyezett Saab márkajelzésű üléseket az autó normál biztonsági öveivel és egy kitámasztó lábbal lehet rögzíteni. Remek védelmet nyújtott mindkét ülés, csak az idősebbik bábun mértek kicsit magas mellkasi terhelést. Amennyiben az első ülésen szeretnék rögzíteni az ülést, a tulajdonosok deaktiváltathatják az utasoldali légzsákot a Saab márkakereskedőinél.
A törésteszt egészéhez viszonyítva a gyalogosbiztonságra kapott egy csillag gyenge eredmény. A lökhárító és a motorháztető oldala különösen agresszív, mindössze a gépházfedél közepe kíméli a rápottyanó szerencsétlent. A Saab 9 3-asban szériafelszerelés a két első légzsák, az oldal- és függönylégzsákok, az ISOFIX pontok, az övfeszítő és az erőhatároló, valamint az öv bekapcsolására figyelmeztető előjelző rendszer.