2008.07.03. 01:11

Újabb ép szélvédővel végződő frontális ütközés, újabb öt-négy-három csillaggal végződő törésteszt. A Kuga egy középkategóriás limuzin eredményét hozza, gázolásban pedig kíméletesebb az átlagnál.

A Ford a Kugával megismételte a típus alapját adó Focus ötcsillagos eredményét, ha a benne ülők védelmét nézzük, a gyalogosvédelem terén pedig még rátett egy csillaggal. Nyilván a magasabb orr több teret ad a motorházfedél és a motor között.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 33
Frontális: 13 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 38
Gyalogosbiztonság: 20

     
  Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén   Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén   Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A Kuga karosszériája nagyon masszív, nem különösebben viselte meg a részleges átfedésű ütközés. Viszont akadt egy kis probléma: a vezető légzsákjában nem volt akkora nyomás, hogy meggátolja a fej volánnak való csapódását. Mivel térdlégzsák nincs, a vezetőnél kicsit nagyobb a lábsérülés kockázata, de ezt a veszélyt nem lihegnénk túl, a Kuga alapvetően jól véd. Még az eltérő magasságú, és emiatt más üléspozíciót beállító első utasok esetében is. Az oldalvédelem a mai normák szerinti legjobbak közé tartozik, maximális pontszámot kapott. A Kugának nem csak oldallégzsákja van, hanem függönylégzsákja is, így póznára felcsavarodásból is vizsgázhatott, amit az elérhető maximum kétpontos eredménnyel abszolvált.

Ami a kisgyerekeket illeti, igencsak barátságos velük a Ford kompakt SUV-ja. A másfél éves kisbabát maximális pontszámmal óvja, s az eredményeket összesítve négycsillagos minősítést érdemel ki. Azonban vannak gyenge pontjai is. Amennyiben például gyermekülést szeretnénk az anyósülésre berakni, menetiránynak háttal, előtte el kell szaladnunk a közeli, vélhetően nem éjjel-nappal nyitva tartó Ford márkaszervizbe, és be kell építtetnünk a légzsákot kiiktató kapcsolót. Persze a Kugában sem elégedettek a bizottság emberei a különböző Isofix-jelölésekkel és a kikapcsolt légzsákra figyelmeztető jelzéssel, azzal meg végképp nem, hogy az autóban nem eléggé hangsúlyozzák a feliratok, hogy kapcsoljuk ki a légzsákot az eleve nem beépített kapcsolóval... de ha nem kötekednének, nem lenne ennyi munkájuk, aztán jönnének az elbocsátások.

A Kuga tárt karokkal várja a gyalogosokat lágy orrával. A lökhárító puha, így a lábak sincsenek nagy bajban, de a motorházfedél nagy része is elég finoman bánik a nekicsapódó testrészekkel, bár a felnőttek feje már keményebb részhez esik. Az orr felső éle kicsit kemény, de összesítve így is remek a három csillag.