Mini (2002)

Mini (2002) törésteszt

2002.06.27. 14:06
Az új Minit mostanra már számos tesztben felmagasztalták remek menettulajdonságai és bájos külseje miatt, most pedig eljött a pillanat, hogy biztonságáról is számot adjon.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%)

 
   
   

Már másodszorra került az autó a tesztelők elé, mivel az előzetes próbákon kisebb problémák merültek fel a légzsákok szenzoraival kapcsolatban, melyeket a BMW erre az alkalomra orvosolt. Összességében meggyőzőnek találták az autót, karosszériája és utascellája alig deformálódott az ütközések során.
A frontális tesztben az új szenzorokkal szerelt légzsákok megvédték az elöl ülők mellkasát, de a végső stádiumban a vezető feje érintkezett a kormánykerékkel, ami arra mutat, hogy nagyobb sebességnél lehetnek problémák a párnák teljesítményével. A lábtér deformációja minimális volt, de a térdeknél lévő különösen kemény és agresszív szerkezeti elemek akár maradandó sérüléseket is okozhatnak. A szenzorok hibájának kijavításával egy időben az ajtókban található oldalmerevítőket és az ajtók alsó részét is megerősítették, így az oldalsó tesztben csupán az oldallégzsákok ellenére is jelentkező magas mellkasi terhelés adott okot pontlevonásra.
A külön a BMW által kérelmezett, az opcionális fejlégzsák hatásosságát bizonyító pózna teszt kiváló eredménnyel zárult. Gyermekelhelyezési szempontból nem az igazi a Mini, a menetiránnynal megegyező állású ülésben bekötött 18 hónapos baba nyakát érő erőhatás túlzott volt, fordított pozíciójú ülés elhelyezésére azonban nem igazán van hely. A matricázás minősége sem megfelelő, de ennek kijavítására már ígéretet tett a gyártó. Minivel elütött gyalogosok reménykedjenek abban, hogy a motorháztető első élét kapják el, mivel a tesztek szerint itt kicsit kíméletesebb a kialakítás, mint az orr többi pontján.
A külön rendelhető fejlégzsákok nélkül is erős a Mini biztonsági felszerelések tekintetében: négy légzsák, előfeszített, erőhatárolós biztonsági övek, ABS, EBD, CBC és defektjelző berendezés gondoskodnak az aktív és a passzív biztonságról.