Fiat Multipla (2001)

Fiat Multipla (2001) törésteszt

2001.06.15. 16:26

A Fiat mérnökei az NCAP teszteredmények alapján az autó alapvető újratervezésére kényszerültek.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 19(56%)

 
   
   

Sajnos az áttervezett autók ez év vége előtt nem kerülnek forgalomba, a javított változat majd újra vizsgázik. A frontális ütközésben a Multipla három pontot gyűjtött, ez nem is olyan kevés tekintve, hogy veszélyeztetett terület volt a térd és a combok, valamint a sofőr feje, mivel nekiütődött a kormánynak a légzsák ellenére, és a műszerfal is kezdett elszakadni eredetileg kijelölt helyétől. Ehhez képest az oldalról elért eredmény még légzsák nélkül is jó, majdnem top. A gyermekülés kialakítása sem sikerült túl szerencsésen, a Lineaccessori Kiddy 2000 ülés megkívánja a felnőttek biztonsági övének használatát a gyermekek rögzítésére, de a próba során a tesztbaba kicsúszott alóla, tehát az öv alkalmatlannak bizonyult funkciója ellátására. Kíváncsian várjuk hát az újabb tesztelés eredményeit, amit természetesen közölni fogunk.