Mitsubishi Pajero Pinin (2003)

Mitsubishi Pajero Pinin (2003) törésteszt

2003.03.11. 14:38

Jellemzően terepjárós eredményt ért el a Pajero Pinin a törésteszteken: közepesen biztonságos frontális, meglehetősen biztonságos oldalsó ütközés esetén, és szinte semmilyen védelmet nem nyújt az elgázolt gyalogosoknak.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 8(50%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 24

 
   
   

A frontális ütköztetés eléggé megroggyantotta a Pajero szerkezetét. A sofőr oldalán az A-oszlop jelentős utat tett meg hátrafelé, a B-oszlop is megcsavarodott. A beszerelt öveket állítólag överő-határolóval szerelték föl, de valószínűleg nem működtek rendesen, az utas mellkasán magas terhelést mértek. A másik oldalon sem teljes a biztonság, mivel az ütközéstől a fékpedál és a kormánykerék egyaránt erőszakosan nyomultak a sofőr felé. A lábtér fala kiszakadt, az ülés oldalsó műanyag borítása pedig egyszerűen eltört, és akár el is vághatta volna a biztonsági övet. A 2004-es modellre ennek kijavítását ígérte a gyár.
A magas építés és az ülésekbe szerelt oldallégzsákok segítettek elkerülni a komoly sérüléseket.
Menetiránnyal megegyező állású üléseket adott a gyerekeknek a Mitsubishi. A frontális ütközésnél kielégítő védelmet nyújtottak, bár a kisebbik gyereket magas mellkasi és nyaki terhelés érte. Az oldalsó ütközés a nagyobbik gyerek fejét veszélyeztette. A menetiránnyal szemben elhelyezett gyerekülés és a légzsák viszonyáról szóló figyelmeztetés három nyelven íródott, azonban annak az országnak a nyelve, ahol az autót vásárolták nem szerepelt a három között. Az ígéretek szerint ezt hamarosan kijavítja a Mitsubishi.
A Pajero majdnem nem kapott pontot a gyalogos gázolással kapcsolatos értékelésen, de végül találtak egy olyan részt a motorháztetőn, mely némileg ki volt párnázva. Ettől függetlenül az NCAP figyelmeztette a Mitsubishit, hogy tegyen lépéseket a gyalogosok megóvásának érdekében.