Volkswagen Polo (2002)

Volkswagen Polo (2002) törésteszt

2002.07.17. 17:52

A Polo szerkezete továbbra is stabil, a légzsákok sikeresen előzték meg a komolyabb mellkasi és fejsérüléseket.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 28(82%)

 
   
   

Pontosan egy pontot javított elődje mindkét töréstesztjén a Polo negyedik generációja, viszont jelentősen rontott a gázolási mutatón, igaz, ezt okozhatja az új szabályozás bevezetése is. Az első teszten problémák akadtak a lábtér kialakításával, ezt kijavították, majd újra jelentkeztek az NCAP-nál. Az itteni eredmények már a végső állapotokat tükrözik.
A Polo szerkezete továbbra is stabil, a légzsákok sikeresen előzték meg a komolyabb mellkasi és fejsérüléseket. A lábtér átalakítása csökkentette az alsó végtagokra leselkedő veszélyeket, bár nem úgy oldották meg a feladatot, ahogy azt az EuroNCAP előírásai meghatározzák, ugyanakkor ezeket egy ilyen kis méretű autóban nem is igazán lehet alkalmazni. Sajnos a hátsó ülésen középen csak kétpontos biztonsági öv található, ami sokkal kevésbé véd, mint egy hárompontos tenné.
Külön fizetett a Volkswagen a pózna tesztért, amit az opcionális függönylégzsák segítségével sikeresen el is végzett, maximum pontot szerezve az oldalsó ütközés értékelésében. Ez csak azért nem tükröződik a pontszámban, mert ez a légzsák nem szériafelszerelés.
A tesztelt gyermekülések jól vizsgáztak, leszámítva némi magas nyaki terhelést a kisebbik bábun, és a matricázás nem megfelelő módját. Oldalsó ütközésben nyújthatna több védelmet a menetiránnyal megegyező irányban beszerelt ülés.
Gyalogosoknak csak a nagy felülettel rendelkező szélvédő nyújt némi védelmet, van még mit javítani az orrész kialakításán.
Az idei Polókban az alábbi szériafelszerelések fokozzák a biztonságot: kétoldali légzsákok elöl, oldallégzsákok, előfeszített, överő-határolós biztonsági övek elöl és ISOFIX rögzítési pontok.