Peugeot 807 (2003)

Peugeot 807 (2003) törésteszt

2003.05.22. 15:19

Négyet egy csapásra, ez lehetett az NCAP mottója, mikor tesztelni hívták a Peugeot 807-est.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Biztonsági öv emlékeztető 2 Összesítés 33

 
   
   

Az autó karosszériája és főbb szerkezeti elemei ugyanis azonosak a Citroën C8-cal, a Fiat Ulysse-vel és a Lancia Phaedrával, így ezen modellek valószínűleg majdnem azonos eredménnyel zárnák a törésteszteket. Az autó a biztonsági öv becsatolására figyelmezető hangjelzés beszerelésével megcsípte az ötcsillagos minősítést.
A stabil szerkezet és a kormányoszlop kialakítása biztosítja a sofőr biztonságát, de az elöl ülő utasra nézve a műszerfal mögött meghúzódó egyes elemek veszélyesek lehetnek. A lábak védelme nagyon jó volt, alig deformálódott a lábtér. Előfeszítővel és överő-határolóval szerelték az autó összes biztonsági övét, így azok abszolút biztosan, de kíméletesen tartják az utasokat.
Az oldalsó ütközésben oldal- és függönylégzsákok segítették az autót, így százszázalékos eredményt ért el.
A gyermekülések fejvédelem szempontjából jól teljesítettek, de kissé túlzott terhelést mértek az idősebbik gyermek mellkasán. A matricák nem tökéletesek, de örömteli, hogy az utasoldali légzsák gombbal kikapcsolható.
A 807-es sokkal jobban vigyáz a benne helyet foglalókra, mint a gyalogosokra. A lökhárító és a motorháztető rendkívül agresszív, súlyos sérüléseket okozhat.
Az autó alapfelszereltségébe tartozik a vezető- és utasoldali, valamint oldalsó légzsákok, a fejlégzsák, överő-határolós, előfeszített biztonsági övek, ISOFIX rögzítési pontok és a biztonsági öv bekapcsolására emlékeztető jelzőberendezés.