Honda S2000 (2002)

Honda S2000 (2002) törésteszt

2002.08.05. 16:17
Az 1999 óta gyártásban lévő S2000-es időben megelőzte a Honda "gyengéd orrú" modelljeit, így gázolási szempontból még elég agresszív.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 27(79%)

 
   
   

Töréstesztjei azonban jól sikerültek, 75 és 83 %-os eredményeivel a roadster kategória legbiztonságosabbja lett.
A karosszéria ellenállása példás, az ajtókat probléma nélkül lehetett nyitni és csukni az ütközéseket követően. A légzsák biztos csillapítást nyújtott a sofőr fejének. Problémák a lábtér környékén lehetnek, az alaphelyzetben is kisméretű terület a becsapódást követően hajlamos a szerkezeti instabilitásra, ezen kívül a kormányoszlop kiálló részei veszélyeztették a lábakat.
Az oldalsó ütközést csukott tetőszerkezettel hajtották végre, a sofőr feje enyhébben ütközött a tetőkerettel, ami magasabb vezetőnél súlyosabb következményekkel is járhat. Oldallégzsák a kompakt méret miatt nem fér az autóba, de ezt a rendkívül erős küszöbök és az ajtóba épített vastag habréteggel ellensúlyozták a tervezők.
Gyermekülést nem teszteltek az S2000-esen helyszűke miatt, bár az anyósülésre lehet ilyen felszerelést rögzíteni. Erre az esetre nem látták el megfelelő címkékkel az autót.
A már említett gyalogosvédelem hiánya fennáll, de a Honda saját bevallása szerint dolgozik a kérdésen, és minden újabb modell tervezésekor fontos szempont lesz az orrész gyalogosbarát kiképzése.
Egy igazi roadsterbe nem illenek a multifunkciós-elektronikus biztonsági rendszerek, az S2000 ilyen szempontból igazi: két első légzsák, erőhatárolt, előfeszített biztonsági övek és ABS a csomag részei.