MCC Smart (2000)

MCC Smart (2000) törésteszt

2001.07.11. 12:37
Az elejétől a végéig mindössze 2.5 méter hosszú Smart karosszériája kifejezetten kemény és merev, ami igencsak próbára teszi az alkalmazott utasrögzítési megoldásokat.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 7(44%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 22(65%)

 
   
   

Az elülső légzsákok kielégítően működtek, mindemellett az utas mellkasán mért terhelés komoly sérülésveszélyre enged következtetni. A sofőr egyik combjára nagyobb ütést mért az autó orrának teljes szélességében húzódó merevítő öntvény, a rajta található energia-elnyelő burkolat ellenére, szerencsére a lábfej és a boka biztonságban voltak az alsó lábtér minimális deformálódásának köszönhetően. Az oldalsó ütközés eredményeit leginkább a Smart felszereltsége határozza meg, a kiegészítő, fejet védő párnázatot és oldallégzsákokat tartalmazó kivitel szinte tökéletes védelmet nyújt a bent ülő utasok számára. Gyermekülés használatakor két lehetőséggel számolhatnak a Smart tulajdonosok. A gyári ülés rögzítésekor a légzsák automatikusan inaktívvá válik, azonban a légzsák kikapcsolása manuálisan nem lehetséges, ezért más típusú gyermekülést csak a hátsó ülésen szabad elhelyezni. Hátsó ülés viszont nincs. Erre való figyelmeztetést az autóban nem találunk, remélhetőleg az NCAP ajánlások hatására később ezen változtatnak. A gázolások tekintetében a Smart rendkívül merev szerkezete ellenére jó, az átlagnak megfelelő eredményt ért el.