Skoda Superb (2008)

Skoda Superb (2008) törésteszt

2008.06.13. 22:39
A Skoda 2008-as kiadású, limuzinnak látszó, mégis szellemesen ötajtós modellje nem vallott szégyent, amikor az orra szétlapult a deformálódó akadályon. Aki a töréstesztek alapján akarna választani, az most bajban van. Ebben a kategóriában mindegyik mai típus kiváló. A Superb is.

A nagy családi autók körében mintha határozott normatívák alakulnának ki. Ez igaz a Superbre is, azaz hozza a remek ötcsillagos védelmet az utasterében helyet foglaló felnőttek részére, a gyárilag javasolt gyermekülések használata esetén pedig a piciket is jó szinten óvja. Egy elgázolt gyalogosnak azt javasolnánk, hogy - a típus gyors beazonosítása után – fejével inkább a motortér középső részét vegye célba, mert a szélek meglehetősen kemények. Viszont a lökhárító jól vigyáz az elütött gyalogos lábaira.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 35
Frontális: 15 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 40
Gyalogosbiztonság: 18

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A hasonlóan nagy, 1500 kilogrammot közelítő személyautók bizony már nagyon jó védelmet nyújtanak, erre jó példa a deformálódó akadálynak ütköztetett Skoda Superb is. A tesztet egyébként egy kétliteres TDI változattal végezték, balkormányos kivitelben. Frontális karambol esetén nem csupán a két első légzsák és az överőkorlátozós övfeszítő lép akcióba, hanem a vezető térdét védő légzsák is a kormányoszlopon. A próbabábukba épített műszerek adatai alapján alapvetően jól védettek az elöl ülő felnőttek, csupán a mellkasuk, illetve a négy alsó lábszárból három csúszik a megfelelő védelmet jelölő sárga zónába, a többi testrészt a jó védelmet szimbolizáló zöld szín tölti ki.

A cseh gyártmányú autó jól szerepelt az oldalütközési teszten is, ahol maximális pontszámot kapott, akárcsak az oszlopteszten. Az erőteljes oldalvédelem mellett oldallégzsákok és függönylégzsákok is védték a dummykat. Nos, ha éppen egy villanyoszlop közelít 29 km/órával a Skoda oldalához, biztosak lehetünk, hogy az anyagi kár tetemes lesz, viszont a védelmi rendszerek mindent megtesznek az életünk védelmére. Ilyekor nagyon jól tud jönni a függöny- és oldallégzsák!

Ami a gyermekek védelmét illeti, azt két Fair GO/1 típusú Isofix-üléssel próbálták, a másfél éves babára hasonlító dummyt menetiránynak háttal, a hároméveset imitálót pedig menetiránnyal szemben ültették be a hátsó ülésre. (Egyébként az utaslégzsák, ma már teljesen normálisnak tekinthető módon kikapcsolható elöl, bár a kikapcsolt állapot jelzésétől nem voltak elragadtatva a mérést végzők.) Az ötből négy csillagot kapott a Superb erre a vizsgálati fordulóra. A gyalogosvédelem két csillaga is megfelel az átlagnak, ettől függetlenül ez nem ad okot elégedettségre.