Volkswagen Tiguan (2008) - A stabil utascella varázsa

2008.07.22. 15:55
A VW Tiguan öt csillagot kapott a felnőtt utasok védelmére, tehát a saját műfajában igen jól teljesít. Ez viszont nem jelenti azt, hogy tökéletes: a vezető például kap rendesen. Egy esetleg elgázolt gyalogosról nem is beszélve.

Úgy tűnik, hogy a kis SUV-k mezőnyében most kezdődött el az unalmas ötcsillagos éra. A Tiguan az egyik abból a háromból, amelynek már sikerült megkaparintania a remek ötödik pontot, a ma gyártott modellek többsége amúgy négycsillagos. Könnyű a Tiguannak, legyinthetnénk, hiszen mégis egy Golf-platformos járgányról beszélünk, és ugyebár az szintén ötöst kapott. Azt azért ne hanyagoljuk el, hogy a tesztelt Golf V. 1,6-os benzines változata közel négyszáz kilóval volt könnyebb, mint a Tiguan a kétliteres TDI-vel. Egyszóval alaposan rá kellett dolgozni ahhoz, hogy az ütközési energia elnyelése megfelelő legyen. Bár ez sikerült is, azért ez az öt csillag nem ugyanaz, mint mondjuk egy aktuális Renault Lagunáé, amelynél a vezető sérülési kockázatát jelző ábrán mindössze a vezető jobb alsó lábszárát festették sárgára, amúgy olyan, mint egy jó ufonauta: zöld.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 34
Frontális: 14 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 39
Gyalogosbiztonság: 17

     
  Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén   Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén   Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A Tiguanban a vezető mellkasa, a lábai kapnak az ütésből, például a kormányoszloptól, illetve a gyújtáskapcsolótól, de az utas testén is akadnak nagyobb terhelésnek kitett részek. A tesztelt Tiguanban egyébként nem volt térdlégzsák, ez nem is rendelhető, ellenben felárért kérhető oldallégzsák hátulra. Mindemellett az utascella stabilan vészeli át a félátfedéses frontális ütközést. A gyermekek hatásos védelmet kapnak Isofix-üléseikben, természetesen mindkettőt hátulra ültetve.

Az oldalütközés során remekül működött a függönylégzsák, a videón jól látszik, hogy még a hátsó gyerek-dummy feje is megmenekült a nagy ütéstől. Az eredmény: maximális pont.

Az oszlopteszt további két hasznos ponttal gazdagította a Tiguant, ami szintén az elérhető maximum. Vagyis ugyanannyi, mint a biztonságiöv-figyelmeztetésért kapható.

A Tiguan gyalogosvédelme nem a legjobb, holott elvileg annak kellene lennie: személyautó-platform, mélyen ülő motorral, magas motorházfedéllel. Ehhez képest csupán puha lökhárítójával szerez plusz pontokat, az a rész, ahová a felnőtt felsőteste és feje becsapódik, már akadnak gondok. Ahogy a motorházfedél elülső élével is.