2008.08.26. 01:30
A BMW X3 nem vadonatúj modell, mégis csak az idén tesztelte az Euro NCAP. Egy tucatmárkától talán elég lenne a négy csillag, viszont egy BMW-től kicsit kevés.

A kis 4x4-esek közé sorolt X3 tulajdonképpen nem lóg ki a mezőny nagy átlagából, mivel a többiek sem teljesítik túl a négycsillagos szintet. Persze, ahogy telik az idő, egyre több lesz a kivétel, ma már a Kuga, a Tiguan és a Freelander megnyeri az öt csillagot.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 28
Frontális: 12 Oldalsó: 15 Biztonságiöv-emlékeztető: 0 Oszlop: 1
Gyermekbiztonság: 39
Gyalogosbiztonság: 5

     
  Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén   Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén   Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Hozzájuk képest a BMW kis könnyűterepjárója lemarad, hiszen mind a frontális ütközésre kapott pontokat soványkábbak, még az övbecsatolásra való figyelmeztetés potyapontjait sem szerzi meg, arról nem is beszélve, hogy az oszlopteszt megszerezhető két pontjából is csupán egyet csíp meg. Annak ellenére, hogy a térdlégzsák kivételével minden benne van az autóban, ami manapság elvárás. A tesztelt változat szokatlan módon jobbkormányos volt, kétliteres dízelmotorral. Az eredmény egyébként nem érvényes az összes X3-asra, csupán a WA51000 alvázszám utániakra.

A BMW két okból veszített pontokat. Frontális ütközéskor a műszerfal alsó struktúrája erősen veszélyezteti a lábakat, így a felnőtt dummik combja narancs, lábszárai sárga színben pompáznak. A vezető mellkasát is nagyobb erők érik a kívánatosnál.

Az oldalütközés és az oszlopteszt során tulajdonképpen maximális pontot is kaphatott volna az X3, ha nem nyílt volna ki mindkét esetben a hátsó ajtó. A hátsó utasok kirepülésének esélyét díjazták levonással, a dummik gyorsulásérzékelői amúgy jó értékeket mutattak.

A kicsi gyerekek viszont egészen jól védettek, Fair gyártmányú Isofix üléseikben, hátul. Igaz, extraként kérhető csatlakozó előre is, ehhez jár a légzsákkikapcsoló is. A háromévest modellező dummy lassulásai maximális pontszámot érdemeltek, viszont a tesztelők az Isofix-pontok jelölésével és más figyelmeztetések elhelyezésével nagyon elégedetlenek voltak.

A BMW X3 leggyatrábban a gyalogosokkal bánik. A lökhárító már az elcsapás pillanatában hatalmas pusztítást végez a lábakban, de a test becsapódása is valószínűleg kemény részekre történik. Ez különösen a fej esetében kínos, úgyhogy ha valaki azon töri a fejét, hogy lelépjen-e egy X3-as elé, az inkább ne tegye.