Citroën Xantia (1997)

Citroen Xantia (1997) törésteszt

2001.09.10. 17:32

A Citroën korábbi felsőkategóriás modellje mindössze két csillagot kapott az NCAP teszten, ebből a másodikat el is vesztette az 1998-ban életbe lépett új szabályozást követően.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 6(33%) Összesítés 9(26%)

 
   
   

A frontális teszten az autó karosszériája instabilitásáról tett tanúbizonyságot, a sofőr ajtaját csak szerszámokkal lehetett kinyitni. A kormánykerék hátrafelé 14,5, fölfelé pedig több, mint 10 centiméterrel mozdult el eredeti helyéhez képest.
A sofőr fejének jó támpontot nyújtott a légzsák, de a nyak védelme nem volt kielégítő. A biztonsági övek által a mellkasra leadott terhelés túl magas volt. A fékpedál mintegy 20 centiméterrel ugrott hátrébb, ez fenyegető jel a bokára és a lábszárakra nézve, míg a kormányoszlopon és környékén elhelyezett elemek, mint a biztosítékdoboz, vagy az oszlopot állító kar súlyos combsérüléseket okozhatnak.
Az oldalsó tesztben a bábu feje a B-oszlopnak ütődött, a medence és a has környékén nem regisztráltak veszélyes mértékű erőket. A második csillagot áthúzták, a mellkason fellépő életveszélyes mértékű terhelés miatt. Bár a Xantia felnőtt és gyermekülései nem teljesen kompatíbilisek egymással, a biztonságosságot nem befolyásolják az eltérések.
Gázolási szempontból a legnagyobb veszély a lábakra leselkedik, de a fejütközési pontoknak is kevesebb, mint a fele elégítette ki az NCAP elvárásait.