Nissan X-Trail (2002)

Nissan X-trail (2002) törésteszt

2005.01.31. 23:13
A karosszéria átalakítása után négy csillagot szerzett az X-Trail.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 15(83%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 26 Gyalogosbiztonság 10(28%)

 
   
   

Az első X-Trail gyengeségeket mutatott a törésteszteken, a Nissan pedig úgy döntött, hogy kijavítja a hibákat. A terepjáró karosszériáját megerősítették, de a fejet vigyázó oldallégzsák nem tudta ellátni feladatát a póznával történő ütközésben. Az elgázolt gyalogosok meglepően jól jöhetnek ki egy gázolásból.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A frontális ütközést jól tűrte a kasztni. A lábtér se sérült túlzottan, de ez nem akadályozta meg a fék- és a kuplungpedál hátrahúzódását, ami a sofőr lábait veszélyeztette. Ezen kívül magas mellkasi terhelést regisztráltak mindkét elöl ülőnél, és a műszerfal alatt rejtőző elemek komoly sérülésveszéllyel fenyegetik a sofőr bal combját .
Magas építésénél fogva jól bírta az oldalütközést, de az elvileg mellkast és fejet védő oldallégzsákok, bár rendben kinyíltak, túl kicsik voltak ahhoz, hogy megfelelően csillapítsák a becsapódó test lendületét. Az összetört oldalon található hátsó ajtó zsanérjai részben elszakadtak, és az ajtót nem lehetett kinyitni.
Az Isofix-pontokon és kiegészítő kötéllel menetirányban rögzített ülésbe rakott nagyobbik gyerek biztonságban átvészelte az ütközéseket. Kistestvére fordítva ült, de ez nem óvta meg a frontális ütközés megpróbáltatásaitól, ami üléshelyzetét tekintve meglepő esemény. Az utasoldali légzsák kiköthető.
A felnőttek átlagos fejütközési pontjainak számító helyeken az X-Trail átlagon felüli teljesítményt produkált, így két csillagot ért el ebben a tesztben.
A 2002-ben tesztelt X-Trail két első légzsákkal, mellkast és fejeket védő oldallégzsákkal, elöl biztonságiöv-emlékeztetővel és a hátsó ülésekre varrt Isofix-fülekkel került forgalomba.