Mazda Tribute bemutató

Ősök nélkül

2001. szeptember 7., péntek 10:02
A Mazda fokozottan hangsúlyozza, nem igazi terepjárót készítettek, hanem a piac elvárásai alapján egy igényes hobbiterepjárót. A műszaki adatok és a felépítmény ismeretében meg sem fordult a fejünkben más. A tesztvezetés alkalmával is csak szigorúan az országútra korlátozódott a menet.
 
   
   

A megcélzott közönség igen általános. Ahogy szokott: fiatal vagy idős, fehér vagy színes bőrű vásárlók 25 és 60 év között. A vételár ismeretében a célcsoport az igényes vállalkozók és felső vezetők rétegére szűkül. A sajtótájékoztatón kiemelték a klasszikus "elegáns, sportos, sokoldalú" jelzőket. Ezeket inkább mindenki döntse el maga. A legszebb mégis az: "eljött a finomabb 4x4-esek ideje" szlogen.

 
   
 

A finom karosszéria vitathatatlanul elegáns. Csak metál színekben kapható, de szerencsére piros szín nincs a gyári kínálatban. Mind külső, mind belső méretével nem titkoltan a hasonló kategóriájú konkurencia fölé tör.





 
   
   

Külsőleg meghaladja a Honda CRV a Toyota RAV4 a Land Rover Freelander és a Suzuki Vitara szinte minden paraméterét. Ugyanez mondható el a belső méretekről is. Belül feltűnően magas a fejtér, a vezetési pozíció kényelmes, bár a bal lábamnak nem igazán találtam helyet. Hogy mi lehet a gond, nem tudom, egy hosszabb teszt bizonyára mindent megmagyarázna. Sajnos csak a nagyobb felszereltségű verzióban találtam középső könyöktámaszt, ami a magasabb üléspozíció miatt szükséges kényelmi eszköz lenne.

 
   
 

A hátsó utasok nagyon kényelmesen elférnek. Szinte ugyanakkora hely van a lábnak, mint elöl - a gyári adatok szerint csak 12 centivel kisebb. A hátsó üléstámla 60:40 arányban dönthető.






 
   
   

Az automata váltó kapcsolója amerikai módra, a kormányoszlopra került, így kézre áll és kényelmes. A négysebességes automata váltó a V6-os motorral igen dinamikus, csak a fogyasztási adatokat meg ne tudjuk. Szerencsére a tesztautók kísérőivel azt az adatot nem közölték, így elfogadjuk a gyári értékeket 18,9 város, 9,3 országút, 12,8 vegyes. A kisebb motor hivatalosan beéri 12,9/7,8/9,7 -tel.

 
   
 

Praktikus megoldás az osztottan nyitható hátsó ajtó. Kisebb csomagok esetén nem kell a nagyméretű hátsó ajtót nyitni, elég csak az ajtó üvegét emelnünk és máris koncot vethetünk a bent rekedt kutyának. Sajnos az ablaknyitás egy kézzel nem megy: jobbal a rendszám felett kallantyút húzunk, ballal az ablakot emeljük.

 
   
   

Természetesen a csomagtér mérete is felülmúlja a konkurenciát. 1032 széles, 922 mély, 970 magas 457 literes. A hátsó üléseket ledöntve másfél méter hosszú sík rakteret nyerünk és a csomagtér 2,245 literre nő. A pótkerék a csomagtér alá került, így jobb a kilátás hátra és könnyebb a hátsó ajtó mozgatása.

 
   
 

Az európai piacra szánt Tribute-ok Kansas-ben, a Ford gyártósorain készülnek, és négyféle felszereléssel kaphatók hazánkban. A legolcsóbb változat elsőkerék meghajtású, kétliteres, tizenhat szelepes, 124 Lóerős motorral és egy csomó extrával - dupla légzsák, oldallégzsákok, ABS, EBD, Family-Box biztonsági alváz, ISOFIX rögzítési rendszer, villanyablak hátul is stb. - 6,5 millió forint. Erre a típusra még nem érkezett megrendelés, és valószínű nem is fog.

 
   
   

Ötszázezerrel többet kell fizetnünk a CE változatért, ami már select4Wdrive négykerékhajtásos, elektronikus diffizárral, pollenszűrővel és klímával. A TE változathoz 7,4 millió forintért pluszban könnyűfém felnit, 215/70 R16 gumit, tempomatot, tetősínt, ködfényszórót, bőrkormányt kapunk. Ebből a típusból adták el a legtöbbet.

 
   
 

A csúcsmodell motorja háromezres, huszonnégy szelepes, 197 lóerős, 59%-kal nagyobb teljesítményű, mint a kétezres. Négysebességes automata váltó jár hozzá, szélesebb gumik (235/70 R16), elektromosan állítható bőrülések, színre fújt lökhárítók és oldalsó spoilerek. Szerencsére a faborítást megúsztuk, és a tájékoztató szerint nem is lehet rendelni hozzá, nehogy elragadtassa magát a középvezető.

 
   
   

A Mazda 2000 októberében kezdte az akkor még csak katalógusból ismert autó értékesítését. Júliusig 51 darabot adtak el, szinte látatlanban. Tehát az igény és a bizalom megvan. Az év további részében további 150 darab eladásával számolnak.



Címkék:


h i r d e t é s

Totalcar áruház

vízszivattyú
MAZDA 2 1.6 MZ-CD Ferdehátú 2011-2013
17552 Ft
törlőlapát
MAZDA 6 2.2 MZR-CD lépcsőshátú 2009-2013
3492 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

What’s a Hyundai convoy capable of without drivers?
Will they crash or will they be saved by the assistance services once the drivers capitulate? Watch the strongest contestant of the car spot of the year award so far.