Megkülönböztető jelzés

Teszt: Suzuki WagonR+ Special

2002.05.24. 08:10

 
   
 

Hátul kényelmetlenül három, relatíve kényelmesen két átlagos utas üldögélhet. Nagyobb létszámú utazás megkezdése előtt figyelmes csomag-összeállítás szükséges, mert a 300 literes csomagtér csak a bankkártyák gondos elhelyezésére alkalmas. Egy kisebb bevásárlás viszont gond nélkül lebonyolítható. Ráadásul a hátsó üléseket lehajtva - az így nyert 1250 literrel - igazi kisáruszállítók is lehetünk.

A racionális érvek között a fogyasztás lehet a döntő. Tesztautónk átlagosan nyolc litert fogyasztott, amiben napi kétszeri autópályás száguldás is benne volt. Ez nem túl kevés, de ahogy megtudtam, a 120 fölötti tempó büntetőleg hat a fogyasztási átlagra.

Venne e WagonR+-t?

Sajnos klíma nem volt a fekete autóban. Mivel télen készült a bemutatóautó, ezért akkor ez nem volt szempont. A most kapható WagonR+-ok már légkondival kerülnek forgalomba, de az áruk 2.5 millió forint alatt marad. Ilyen felszereltségű autó hasonlóan kedvező vásárlási kondíciókkal nem kapható a hazai piacon. Például egy Ladából befizetés nélkül átülhetünk a WagonR-be.

Mindent összevetve, kellemesen csalódtam. Az ésszerű érveket egy csokorba fogva a WagonR+ megfelelő választás lehet. Főleg feketében Special.

 
   
 

Az első generációs WagonR+ tévédoboz formája nagyon megfogott. Kíváncsi voltam, mit tud a teljes egészében japánban gyártott előd. Egy közért előtt sikerült elcsípnem egy szép példányt. A fakult fényezésű két éves autó legfeltűnőbb részein indult meg a rozsdafoltok virágzása. Eddig évente kellett váltót cserélni. Legutóbb az autópályán ötödikben hullott darabjaira. Ha megy, akkor labilis és kényelmetlen, de a motorja tökéletes. A fogyasztása alig megy öt liter fölé. A tulajdonos hölgy márkahűsége példamutató: ha eladja, akkor - bár nem WagonR-t - de Suzukit vásárol.

 
   
   

*HTaSV* (HT a Sárga Veszedelem) WagonR+ rulajdonos:
Soha nem voltam Suzuki rajongó, a Swift nem is tetszik nekem. 2000 nyarán járkáltam először különböző Suzuki kereskedésekbe, hogy megnézzem a WagonR+-t, a feleségem szavaival élve: azt a kis gnómot. Nem vagyunk egyformák, engem az első pillantásra megnyert magának. Elsősorban a praktikussága ragadott meg. Nálam szempont volt, hogy olyan autót vegyek, amiben hátul sem verem be a fejem.

 
   
 

Természetesen a végső kompromisszum a bekerülési és fenntartási költségek voltak, hiszen ezek évekre szólnak. Mindkét dologban a Wagon vitte el a pálmát, ma árban versenyezni Magyarországon nem lehet a Suzukival. Az autóért pontosan 2.249.000,- magyar váltóforintot fizettem ki tavaly novemberben, ezért kaptam egy szervokormányt extra felszereltségként, valamint az alapot: motoros első ablakok, motoros tükrök, két légzsák, "intelligens" központi zárat, indításgátlót.

 
   
   

Magam részéről ezt az autót csak sárgában tudtam elképzelni, úgy gondolom, hogy megjelenésekor kissé formabontó külalakjához igazán jól illik ez a szín. Ezért is választottam a mimózaságát, amit a forgalmiban citromsárgának kereszteltek. Persze időközben kiadták a metálfekete Speciált, az azért más!

 
   
 

A váltó általában nehézkes, de ez inkább csak a hátramenetre mondható igazán. Vannak trükkjei (pl. először negyedik, aztán rükverc), hogy reccsenés nélkül működjön. A váltó tudtommal teljes egészében japánban készül. Mindenki azt gondol róla, amit akar. Szakemberek szerint a bovdenes megoldás semmivel sem rosszabb, mint egy rudazat.

   
  Tuning:
 
 chiptuning 20-25 ezer Ft,
sportgyertya 14000 Ft/garnitúra,
házba szerelhető sportlégszűrő 13500 Ft,
direkt légszűrő 25000,
ültetőrugó szett 35000 Ft,
sportkipufogódob 16000 plusz egy mutatós vég 8-10000 Ft.
A motorra hatók együttesen kb. 85-90 LE-s teljesítményt eredményeznek.

Forrás: Krajczi76 - index topik

A fogyasztásom eleinte (mint mindenki másnak, ahogy olvasom) kifejezettem rossz volt. Tél is volt, hideg is, új volt a kocsi, bizony nem volt ritka a 8,5-9 liter. A jó idő beköszöntével a fogyasztás is javult. Ha szigorúan betartod a 90-100-at, kevés városi futással 6,2-6,5 liter körül megáll. Amennyiben autópályán 110-nél nem hajtod jobban, ez a szám még kezdődhet hatossal, de 120-130-as tempóban tutira 7,5 lesz. Viszont ha vadiúj a járgány, nem érdemes fogyasztást mérni, úgyis sok lesz. Bizony a tízezret el kell érni, hogy látványosan beálljon az általam is leírt értékre.

 
   
 

12 év átrozsdásodás elleni garanciát adnak, a 3 év vagy 100 ezer km garancia pedig majdnem mindenhol általános. Nagyon tetszik az autóval együtt vásárolt (bent van az árban) Suzuki Mester szolgáltatás, a szervizre nézve meglehetősen szigorú feltételekkel. Ezt egyébként túlzottan nem reklámozzák, én konkrétan az autó átvételekor szereztem tudomást róla, kellemes meglepetés volt. Egy ilyen árú autónál nem is álmodtam ilyesmit.

Ha lecserélném, ma a Suzuki Ignist választanám, amit remélhetőleg jövőre már Esztergomban fognak gyártani, ezáltal várhatóan az ára is barátibb lesz.

Örülök, ha tapasztalataimmal segíteni tudtalak, és hát csak sikerül kedvet csinálni másoknak is a Wagonhoz. Meg persze egy kicsit a sokszor olyannyira lenézett "miautónkhoz".

Suzukisok Klubja Egyesület Találkozó:

Helyszíne: Budapest, Campona 2. emeleti parkoló
Időpontja: 2002. június 1. Szombat 10 óra.
Tervezett programok: Ügyességi versenyek, Autohifi mérés, Gyorsasági szlalomverseny - Vendég a gyárból Beszélgetés a Suzukiról, Kedvezményes alkatrészvásárlás Klubtagoknak, vagy leendő klubtagoknak ingyen ebéd.- Tombola

 
 

Olvasói hozzászólások a következő oldalon :