Elöl tágabb, hátul szűkebb

2005.12.12. 07:53

Adatlap Toyota Yaris Terra - 2005

  • 998 cm3-es,soros 3 hengeres benzines
  • 69 LE @ 6000 rpm
  • 93 Nm @ 3600 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    15.7 másodperc
  • Végsebesség:
    155 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.4 l/100km

Adatlap Toyota Yaris Sol - 2005

  • 1364 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 90 LE @ 3800 rpm
  • 190 Nm @ 1800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.7 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km

A műszerfal az első Yarishoz hasonlóan középre került. Amellett, hogy nagyon dizájnos, azért is jó, mert a vezető mellett ülő személy is jól láthatja. Ez ugyan sajnos megkönnyíti az anyósok dolgát a maximális vezetési sebesség hangtámadással való korlátozásában, de nagyon szép.

A műszerfalba építették a navigációs rendszer kijelzőjét, aminek előnyeit a leendő magyar tulajdonosok legalább 2007-ig még nem élvezhetik, mert itthon még nincs meg hozzá az infrastruktúra. De nem baj, mert a tesztelés közben sem vettem hasznát, pedig eléggé basic. De legalább jól ki lehet látni az autóból, az ülés alapban olyan magas, hogy kisebb csajokat se vág homlokon a légzsák. Bár ha valaki nagyon akarja, megoldhatja, mert a kormány (a fapados változat kivételével) fel-le-ki-be állítható.

Egy boldog Yaris-tulajdonos hölgy megjegyezte, hogy szerinte egy nő számára a régiben megfelelőbben voltak kitalálva az ajtó és a műszerfal kis pakolóhelyei. Ez viszont megszokás kérdése, ha a hölgyvezető párszor véletlenül alapozóval keni ki a száját, és rúzzsal húzza ki a szemét, abból majd megtanulja.

A csomagtartó az autó belső átalakíthatóságát szenvedte meg, és lett ilyen pici (272 liter). Maximum három hátizsák fér bele. Ha viszont lehajtjuk a hátsó üléseket, akkor a kocsi egész hátsó része egy csomagtartó lesz, és akár még krumplit is árulhatunk az első ülésről.

A második tesztvezetésre a kuplung nélküli szekvenciális váltót választottam, de ezzel kapcsolatosan csak negatívumokat tudok elmondani. Szegény kis háromhengeres, egyliteres, 67 lóerős Yarisom az emelkedőkön alig bírt felmenni, hiába padlóztam neki, olyan érzés volt, mintha vissza akarna gurulni. Nyilván jobb lehet az 1,3-as VVTI-vel, 87 lóval, de a legjobb akkor is az 1,4-es D-4D, ezek már nyilván automatával is jobban kapaszkodnak.

A szakértők szerint magamat is okolhatom azért, hogy rémesen döcögősen ment a vezetés, mert ennek a váltónak is megvan a technikája: máshogy kell adagolni neki a gázt, mint ahogy én tettem. Rá kell érezni. "Ez egy intelligens váltó - mondták, - neveli a használóját." Hát engem még nevelhetne egy darabig. A legkisebb motornak majdnem 16 másodperc kell a 0-100-hoz, de az MMT váltó valamennyi motor teljesítményén sokat ront.

A törésteszteken állítólag nagyon meggyőző eredményeket ért el a Yaris, a Toyota öt csillagot vár az EuroNCAP tesztjén, plusz hármat a gyalogosvédelemre. Puhább műanyagot építettek az elejébe, azon a részen, amivel általában el szokták ütni a zebrán áthaladó vakmerő nagymamákat. Ebből a szempontból a japánok már tényleg csak a bicajosokra és az öngyilkosokra nem gondoltak. Alapfelszereltség a négy légzsák, de extraként vezetőoldali térdlégzsákot és függönylégzsákot is kaphatunk.

Toyota Yaris - 2006

Az új Yarisról egy ideje már lehetett tudni a műszaki adatokat, de régóta csak hitegetnek azzal, hogy egyszer megtudjuk, mennyibe fog kerülni. Ez Monte-Carlóban sem derült ki, egyedül az biztos, hogy nem adják ingyen. Mint ahogy Krajcsovits Sándor, a magyarországi Toyota termék- és árazási menedzsere elmondta, régóta folynak a tárgyalások az anyacéggel, de még mindig nem tudtak megegyezni, nem találták meg a mindenkinek kedvező árat.

Az autó amúgy is csak 2006 első felében kerül itthon piacra, de Krajcsovits úr annál hamarabbra ígérte az ár nyilvánossá tételét. Addig is, hogy legyen mihez viszonyítani majd, elárulom, hogy a 4car.co.uk oldalon talált adat szerint Angliában 9 és 12 ezer font közötti összegért lehet majd kapni januártól, ami 3,5-4,5 millió forint. A kifutó Yaris 2,5 millióról indul, és ott végződik, ahol az új kezdődik, tehát az első generáció maradékát alkalmi áron vihetik el azok, akik nem bánják, ha egy lépéssel lemaradnak a legfrissebb divattól.

A cikk publikálását követő ötödik órában megkaptuk az új Yaris hivatalos árlistáját. A legolcsóbb értelemszerűen az egyliteres, háromajtós változat, kurblis ablakkal, de elektromos szervokormánnyal és két légzsákkal: 2 435 000 forint. A jobban felszerelt és erősebben motorizált verziók árát e táblázat segítségével számíthatja ki, aki képes áttekinteni a Toyota újszerű árlistáját.