Határ a csillagos ég?

2009.04.16. 14:49
246 hozzászólás


Somi barátom pár fotója indította el a gondolatlavinát, amely végül is ezen poszt megírásához vezetett. Nem csoda, egy Bugatti Veyron mindig megmozgatja az ember fantáziáját. Ferdinand Piëch valóra vált lázálma mind a mai napig megosztja az autós társadalmat, ha nem magát a közvéleményt. Egyik oldalon állnak azok, akik számára nem a borzasztó tempó jelenti az adrenalint, a másik tábort pedig a javarészt a sebességőrültek alkotják.

Valahol középen helyezkedik el a józan kisebbség. Magam sem tudom, hogy csapodárként melyik csoporthoz tartozom, de abban biztos vagyok, hogy maga a Veyron inkább egy autóépítészeti-műremek, mintsem egy köznapi értelemben vett autó. Persze mint minden alkotásnak, ennek praktikuma is szinte nulla, de ugye nem gondoltuk egy percig sem, hogy erről szól?

Akár a korszak tökéletes demonstrációja is lehetne, mint az űrrepülőgép vagy a mobiltelefon. Itt tart  az emberiség, erre is képesek vagyunk, ha akarjuk igazán, persze rengeteg pénzből és erős ráfizetéssel, de meg tudjuk csinálni a 400 km/órás sebességet elérő...hmm...autót? Nevezzük annak. A maga módján több minden szupersportnál, külön állatfaj. (Majdnem ideírtam: mint a Kia Soul, ScionxB, lol.)

Mert autó-e ez még vagy valami más? A Bugatti Veyron maga módján nem inkább egy önálló valami? Egy über-über granturismo? Van egyáltalán kategóriája és ha igen, mik a kritériumai? A négyszázas tempó elérése vagy a borzasztó ár? És itt jött el a vita pillanata. Mert nézzük csak, a Volkswagen nem szimplán a világ leggyorsabb autóját csinálta meg, hanem a világ leggyorsabb használható autóját. Lehet, kicsit zavaros a megfogalmazás, ha tud valaki jobbat, ide vele. Szóval hektoliternyi izzadtság, gigantikus mérnöki munka és temérdek beledöntött pénz árán elkészítettek valamit, amibe beülünk, bekötjük magunkat, hátradőlünk a kényelmes ülésben és mondjuk Darth Vader belépőjének taktusai közben négyszázra gyorsulunk. Az automataváltó dolgozik, a klíma kellemes, az Autobahn kihalt és nyílegyenes, mi pedig zúdulunk alá, mint egy fékszárnyait nyitott Stuka.
Chris Harris megmutatja, milyen egyszerű is ez. A hang pedig....

Persze vannak, akik félreértették a dolgot és azonnal hajtani kezdtek még magasabb sebességért. Az Ultima Aero SSC naná, hogy gyorsabb. Nézzék csak.

Szerintem a balkezes eldobott kesztyűt vette fel a Shelby Supercars. Ettől persze övék lett a világ leggyorsabb szériában gyártott autója, lehet Veyron Bust-matricát osztogatni az érdeklődőknek, de vessük össze a két videót még egyszer. Nem tűnik fel valami? Vagy már én hülyültem meg teljesen és beszélem be magamnak, hogy egy bőrüléses, puritán versenyautót látok piedesztálra emelve egy automataváltós, kényelmes GT-vel szemben

Na és a képek, az egyetlen szlovák Bugatti Veyronról, melynek tulajdonosa Zoroslav Kollár egy  disztingváltnak mondott, műkedvelő milliárdos. Nincs egyedi rendszáma, az utcán parkol. Ahol jónak látja. Az ugyan biztos, hogy megteheti, nem kell, hogy aggassza a bírság, de fene tudja, mennyivel szebb lenne, ha tényleg úriemberként viselkedne. Nem ciki Bugatti kulcstartót pörgetve állni a verda mellett, míg lekerül róla a bilincs?