2500 felesleges lóerő

2009.05.12. 12:20
236 hozzászólás


Ha nem ez az, akkor mi?

Rejtélyes hírszerkesztőnk elefántcsont-tornyából egy morzsát hullajtott alá. Lám:

The Land Shark: 2500 lóerő a hátsó tengelyen

Valószínűleg az egyik leggyorsabb utcai sportkocsit sikerült elkészítenie az Intense Automotive Design nevű cégnek a Mosler MT900 XX alapjaira.

A The Land Shark elnevezésű középmotoros kupé az eredeti Mosler tovább csupaszított változata: összesen 861 kilogrammot nyom, így valószínű, hogy már az eredeti, 600 lóerőig izmosított, kompresszoros GM V8-assal is fürgébb lenne, mint a gyári MT900-as, de a motort is kicserélték benne, méghozzá egy egyedi építésű, 2500 lóerős nyolchengeresre. A 6,2 literes, ikerturbós szörnyeteg a General Motors LS7-es motorján alapul, de jóformán csak a méretek stimmelnek: a blokk egy alumínium tömbből forgácsolt darab, hengerenként négy különböző méretű befecskendező fúvókát alkalmaznak, és és mindkét hengersorra külön turbófeltöltő, illetve versenyautókhoz használt, percenként több mint 22 liter benzint szállító benzinpumpa dolgozik.

Eddig úgy néz ki, az átépített Mosler minden szempontból rekorder alkat. 2,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra – valószínűleg csak a megfelelő tapadás hiányában nem hamarabb -, 6,7 másodperccel az indulás után elérheti a 240 km/h-t, és elvben a 400-as álomhatárt is átlépheti 17,5 másodperc múltán. A 0-160-0 is rekordidő alatt megy: az egész mutatványhoz elég 8,7 másodperc. Az autó elméleti végsebessége 491 km/h, bár egyelőre még ezt sem sikerült kipróbálni. Az építők azonban több hitelesített próbát is terveznek, egyebek közt elmennek a Bonneville Speed Weekre, ahol a végsebességet tesztelhetik, és a Nürburgringre, ahol új körrekordot próbálnak felállítani az utcai autók mezőnyében.

Nem sejtettük, hogy meddig vezet majd a Koenigsegg és a Bugatti által kirobbantott sebesség-háború, de az már most látszik, hogy az európai sportkocsigyárak messze nem aknázták ki a lehetőségeket.

Na, gondoltam, végre! Úgy hiányzott már egy 2500 lóerős sportkocsi, mint egy falat kenyér. De tényleg, kezet a szívre, van élő ember a világon, akit még lázba hoz egy ilyen hír? Aki remegve ragad pennát és köszönőlevelet ír a Moslernek, hogy ilyen ínséges időkben is tartják bennünk a lelket, éltetik a reményt, hogy az idiotizmus határtalan és örök?

Vagy csak szimplán arról van szó, hogy Sam bácsi álmatlanul forgolódik esténként és inkontinenciával küzd mióta a Volkswagen megcsinálta a Veyront? Van ennek értelme? És ha igen, micsoda? Maga a tudat és a tény, hogy na, csak a miénk a legerősebb és lám csillió eggyel megy egy kiszáradt sóstóban, netán 0,7 tizedet ver a 2000 lóerővel gyengébb vasakra a Nürburgringen?

Mi lesz a következő? Egy ablaktörlős Forma-1 autó? Tizenhat turbós Landwind? Netán egy Geely Super Leopard GTi?