Villámzsúr a családnak

2011.05.15. 08:00
111 hozzászólás

Több olvasónk megosztotta velünk egy-egy régi opeles élményét. Én is tartozom eggyel. Kölyökkoromban lakott egy család az utcánkban. Nagypapa, anyuka, unoka. Hármukra jutott két Opel Admiral, két Monza és egy gömbölyű Senator. Teszem hozzá, akkoriban még ritka volt a nyugati autó, ment a stipi-stopi ha láttunk egy dízel kettes Golfot. Nemcsoda hát ha kialakult bennem egy (amúgy titkolt) vonzalom az öreg Opelek felé.

Nem is ellenkeztem, mikor Pista szólt, hogy nézzek ki a Hungaroringre szombaton. Aki az utóbbi napokban, hetekben nem követte az eseményeket, annak egy nagyon rövid összefoglaló: húsz éves az Opel hazánkban. A szép kerek számot illik komoly bulival megünnepelni, úgyhogy lefoglalták a Hungaroringet, és szügyig pakolták szép lányokkal, programokkal, kajával, celebekkel, koncertekkel és autókkal.

Az eredeti terv szerint nekünk is lett volna standunk, de valahogy nem jött össze. Stand sehol, a betervezett autók szerteszét. Őszintén szólva fogalmam sincs mi történt. Ellenben kiváló kifogás volt arra, hogy ne egy totalcar feliratú molinó előtt álldogáljak egész nap, hanem felkutassam „eltűnt autóinkat”. Ketten horogra is akadtak, útközben meg körülnéztem.

Elsőnek egy itthon kihaltnak hitt autó: a gyári Calibra, a kilencvenes évek boyracer-álma. De nem is akármilyen, egy Calibra Turbo Keke Rosberg Edition. Az ultra ritka, casablanca-fehér (nem is volt más) autó büszkén állt a kordon mögött.. Hetyke fehér BBS felnik, és egy sorszámozott plakett a középkonzolon. Többet nem is mondok, ha minden jól megy, látni fogják még itt a totalcaron.

A másik autó már cseppet sem gyári. Ezt azonban a fehér Kadett GSI jól titkolja, ugyanis a hatalmas felni, mint egyetlen látványos külső változtás nem jelenti rögtön azt, hogy 310 lóerő a teljesítménye. Belül persze már látszik, hogy nem is annyira gyári. A kagylóülés, négypontos öv vagy sportkormány emlékeim szerint nem volt a Kadett extralistáján. Az igazi kedvencem persze a digitális műszerfal. de lényeg a teljesítmény. A gyári 150 lóerő bő duplájának eléréséhez kellett némi chiptuning meg egy turbó. A későbbi tesztből majd kiderül, milyen is 13 másodperc alatt letudni vele a negyedmérföldet.

A buli maga egyébként sokkal inkább volt gyermeknapi fesztivál, mint autós rendezvény. Rengeteg program volt a gyerekeknek és fiataloknak, játszóházak, videójátékok, RC-autók. Emellett kint volt a Talmácsi Motoros Iskola, a névadó bajnokkal együtt. Rengeteg fellépő a színpadon, lásd Animal Cannibals, Irigy Hónaljmirigy, Tankcsapda és mindenki SP-je. Meg volt egy bácsi aki népzene vagy népmesék helyett népi stand-upot nyomott, néhol akaratlanul beatboxolva. Kicsivel később pedig alacsonyan szálló műrepülő örvendeztette meg a kilátogatókat

A kultúr-kakofóniában viszont szinte elvesztek az autók. Pedig rengeteg csodás veterán volt kint. Olympiák, Rekordok, Manták és Diplomat-ok, youngtimer-vonalon pedig Calibrák és Lotus Omegák. Na mégegyszer: LOTUS OMEGÁK! Remélem mindenki tisztában van vele, milyen autókról van szó. Csikóssal meg is ígértettem, hogy tesztelünk majd egyet...persze azt is megígérte, hogy majd csak utólag szól, ha már megjelent a cikk.

Az OT Expóhoz hasonlóan itt is volt egy „hátsó parkoló”, ahol a halandó felhasználók támaszthatták le azaz állíthatták ki autóikat. Lővei kolléga csöpögős Rekordjától kezdve, V8-cas Diplomaton át álmaim Mantáig volt minden. A Tunerek sem maradhattak le: porig ültetett, überfelnis Kockadett, LSD-ajtós Astra és bőrözött visszapillantós Calibra adta a felhozatal gerincét. Egyszemélyes közönségdíjamat pedig ezúton szeretném odaítélni a Burberry Edition motorterű Astrának.

Végül pedig az igazi különlegességek, mint például a RAK2. Bár a név nem valami fantáziadús, de ezt ellensúlyozza a 230km/h-s végsebesség. Ja, mindez 1928-ból. Vagy a DTM Calibra, a maga 430 lóerejével, és még pár ínyencség. Mindez kordon mögött, fedél alatt. Amit viszont nem értettem, hogy ha ezek a kocsik ilyen védelmet kaptak, akkor az OT Expón körbenyálazott első magyar Astra miért nem? De a legmegdöbbentőbb az volt, hogy az 1928-ban épült Opel rakétamotor a Matchbox játszóházban árválkodott a félhomályban, minden felügyelet nélkül. A gyerekek persze imádták, mindenki rajta mászókázott. Összességében egy kiváló rendezvény volt családosoknak, potenciális vevőknek, de az elborult benzinagyúak egy kicsit a háttérbe szorultak.