Világmegváltó orosz álom

2011.09.16. 12:00
37 hozzászólás

A külön bejáratú űrállomásokat felépítő német masztodonok nyüzsgő standjai után olyan érzés volt felmászni a hatos csarnok másodosztálynak számító első emeletére, mintha egy féregjáraton át a Hungexpóra keveredtünk volna. Néhány szemüveges lézengő alkalmazott, pár eltévedt, hiénajáraton közlekedő, pendrive-val tömött reklámtáskákat cipelő nézelődő, halk susmogás és nyomott hangulat fogadott minket. De az oroszok kitettek magukért.

Többször hallottunk már a ë-autóról, az oroszok moszkvai központú titokzatos autós vállalatáról, de a fényképen látottak nem csillapíthatták éhségünket. Látni kellett élőben, mire készülnek.

A beharangozott három autóból csak egy maradt, amit tényleg gyártásra szánnak, illetve a tanulmányautójuk, bár nehéz megállapítani a különbséget, ugyanis mindkettő látványosan amatőr módszerekkel összetákolt üres héj volt a standon. A Crossover itt nem a kategóriát, hanem a típust jelöli, egy közepesen bumfordi kompaktot, amelyhez hibrid hajtásláncot ígérnek, viszont benzinnel és földgázzal is működne.

Szentpéterváron már építik a gyártóegységet, húszezer autót szeretnének gyártani egészben, húszezret darabokban a dílereknek és ötezret alkatrésznek. Hogy ezalatt pontosan mit értenek, nem sikerült megtudni, mivel már az is fejvakarással végződött, amikor megkérdeztük, egy év alatt vagy összesen gondoltak ekkora mennyiségre. Mindegy is, két év múlva indul a gyártósor.

Valahogy nehéz komolyan venni a céget. A standon temérdek srác lézeng piros pólóban, de a pult mögött egyetlen hölgy beszél angolul, aki leginkább tolmácsol, de néha beül a tanulmányautóba is modellként. A legnagyobb figyelmet mindenesetre a fotósuk érdemelte, aki igen tehetségesen kezelte a Canont.

Gondoltuk, kérünk egy sajtóanyagot: ha már hetente más infókat hintenek el, legalább leszúrunk egy karót az adatokkal. Miután átnéztem, mégis inkább úgy döntöttem, megkímélem az olvasót ettől, csak annyit említenék, hogy Euro 5-ös kipufogógázt ígérnek katalizátor nélkül, hiszen metánról megy a gép.

Az Autó-Motoros Lővey Gergely lelkünkre kötötte, hogy szerezzük meg a press kithez tartozó golyóstoll-lézerpointer-pendrive többfunkciós eszközt is, mert ilyenhez máshol nem juthatunk. Tényleg kafa, bár kicsit féltem, amikor megnyomtam a pointer gombját, hogy a sugárral kettészelem a frankfurti sajtószobát. A pendrive-ot egyelőre nem mertem bedugni a gépembe.