Jobb, mint a Navara?

2013.03.30. 15:09
58 hozzászólás

Olvasónk, Pozsonyi Imre két éve fordult a Totalcar szerkesztőségéhez, hogy tanácsot kérjen: milyen összkerekes autóval tudná megközelíteni otthonát a szinte járhatatlan úton? Pista és Winkler egy BMW X3-assal és egy Opel Insigniával vágott neki a jeges-havas kaptatónak, végül azonban csak Imre saját, hóláncos Navarája tudta leküzdeni az akadályt. A választás most mégis az Opelre esett.

Kedves Winkler Róbert!

A múltkor a szentendrei borbisztróban az a scampis izé tényleg elég jó volt, de inkább maradunk a phónál. Szerintem tavasszal - már ha emlékszik valaki arra, hogy mit jelent ez a szó - magyarítom a receptet és készítek egy rendes phót, de bográcsban.

És, hogy a fonál el ne vesszen... (oké ez így nagyon szarul hangzik)

Szóval az úgy kezdődött, hogy a magyarországi, kettes számú, felelősségmentes "szakma" beígérte ezt az esőt, itt a hóesés után, én meg ahelyett, hogy az utca aljában leparkoltam volna a féltett vasat, hazajöttem, fel a hegyre. Sőt még az udvarra is beálltam az új kedvenccel. Aztán reggelre nemhogy eső nem esett, de az egész autómat vastag hótakaró borította. Ja, meg az utat is, amit már ismertek.


Nem, hazudok: az úgy kezdődött, hogy kicsivel több, mint kettő évvel ezelőtt bepróbálkoztatok a small hegyi felfutóval hóban. Az akkori eredményt nem részletezném, azonban nálunk megérett a Ssangyong Musso cseréje, és Feleségem megörökölte ideiglenesen az akkori tesztgyőztes (oké doppingos volt egy hólánccal) Navarát, én pedig új vas után néztem.

Talán érdekes lehet, hogy kinek mi csapódik le egy ilyen videó 1000X történő visszanézése közben, de én arra a következtetésre jutottam, hogy az az Insignia, amivel itt, az utcánkban bepróbálkoztatok nekem pont jó lenne, csak: túl drága, túl nagy benne a motor, túl alacsony a hasmagassága, túl kicsi a csomagtere (hogy a rákba teszek bele egyszerre és egyben egy vizslát, egy goldent, meg egy cane corsót?). Úgyhogy akkor az ötletet el is vetettem.

Aztán eltelt két év. Ezalatt rájöttem, hogy a következő autóm biztos benzines és lehetőleg automata lesz. Persze az összkerékhajtás alap. És pont ahogy a TC-s cikkekben is olvasom, elindult a vadászat...

Volt itt minden:

Pathfinder (diesel), Toyota Highlander, Grand Cherokee, SX4, Octavia 4x4 (ilyenem már volt korábban), a VW csoport szinte minden összkerékhajtásúja, BMW xDrive, stb. Aztán egyszer csak befigyelt az Opel. Ha valaki öt, nem három, kettő, egy éve azt mondja Opeleket kezdek el nézegetni, biztos megforgattam volna a keszthelyi egyetem Főpraxi választásán büdösen füstölő faszénen, az ökörnek kikészített nyárson.

Aztán szűkítettem, mint a konzumálódó szülész, a zsebpénzért cserébe a hatosikrek után...

Insignia Turbo 4x4 Tourer

Kutakodtam egy pár hónapig, végül megleltem. Mondhatom, majdnem mindent tud, ami elvárás volt. Az alja azért alacsonyabban van, mint kéne, de kis odafigyeléssel ki lehet kerülni a buckákat, meg hétvégén amúgy is közösségformáló, ha a szomszédokkal kimegyünk utat kapálni, sőt a pálinka sem romlik meg közben. Az autó hegymenetben, rövidtávon jobban működik a "hobby" 4x4 meghajtásával, mint a Navara a sajátjával, tehát szinte bármikor feljön. Amiben a Nissan többet tud, az a lefele. Ott ugyanis van felező, 1, alapjárat. Oszt mikor csúszik, akkor kicsi gáz az irányba állításhoz. Ez utóbbi az Insigniában még az automata manuál állásának M1 fokozatában sem klafa, ha csúszós a pálya. Mondjuk valszeg nem is erre találták ki.

Csak azt nem tudom, hogy akkor mire szánták ezt a 4x4-et? Közúton, forszírozott körülmények közt nem lehet kihozni a sodrából. Nem áll keresztbe, nem driftel, nem rakoncátlankodik. Persze, havas, jeges nagyparkolóban lehet feszegetni a határokat, de aki ezt közúton megteszi, annak simán kiutalható egy lobotómia, hogy a jövőben kevésbé legyen ötletteli.

Szóval nekem csak egy telefonos kamerám van, ráadásul azzal a kezemmel is időnként a kormányt kellett fognom ("szemed legyen az úton, kezed a kormányon..."), nincs zene és össze/átkötő szövegek, nincs összehasonlítás UAZ-zal, Nivával, stb. Valamint nem indulunk sziklamászó, egyedi építésű autók triálversenyein.

Helyettük egy kis opeles szánka a nagypénteki hóban:

Nagy hónyulakat!

Üdv:

A Pozsi