Mercedes M271: előzd meg a bajt!

2014.08.04. 17:41
73 hozzászólás

IMAG0127

Jánost alig két éve ismerem. Ez idő alatt egy olyan embernek ismertem meg, aki kitartóan megy a célja után, kemény feltételei vannak, de maximálisan tartja magát a megállapodásokhoz és nem sunnyog el semmit. Az a fajta, aki azért tudott magának 2005-ben új Mercedest venni, mert mindig megnézte, hogyan és hol forgatja a pénzt és értett is hozzá. Nem a lepkék hordták neki össze, megdolgozott érte.

De mindegy, a sztori szempontjából ez csak annyira fontos, hogy tisztában legyünk vele: ez az ember addig nyújtózkodik, ameddig a takaró ér. És évek óta Mercedes-rajongó, mert szereti a márkát. Fekvőlámpással kezdte sok-sok évvel ezelőtt, de 2005 óta egy második szériás CLK 200K-val jár. Szereti, mert automata, csendes, jó utazóautó, pláne, hogy ő maga nem egy száguldozós típus (neki a 160 már nagy tempó).

IMAG0131

Most is csak annyit mondott, kis csalódottsággal a hangjában, hogy persze, semmi gond, kifizeti, mert ez benne van a pakliban, az autót pedig szereti. De azért többet vártam, Pista, egy Mercedestől.

120 ezer kilométernél kell ezeken az M271-es motorokon vezérlést cserélni. Jani autójában pontosan 120 ezer volt, amikor egy forgatásra begurulva egyszer csak nem indult be többé. Karbantartott, nem elhanyagolt autó. A szerelők csak legyintettek, M271, ez mind ilyen, nyúlik a lánc és lám, eszi a vezérműkerekeket. Nyilván volt hangja, persze, egy ideje biztosan szólt már, de önök szerint, mit hall ebből egy tökéletesen zajszigetelt autóban egy zenehallgató tulaj? Semmit. Hiszen ha hallott volna, nem várja meg, amíg ilyen állapotba kerül.

IMAG0136

Nem kell nagyon túrni a netet ahhoz, hogy kiderüljön: bizony voltak gondok ezekkel a motorokkal, az egysoros, silány és nyúlós vezérműláncokkal- és kerekekkel, amelyeket így megesz a kinyúlt lánc. Sok esetben bőven 100 ezer kilométer alatt. Szóval, legyenek óvatosak, jó autók ezek, de a biztonság kedvéért nézzék meg, mi a helyzet a vezérműfedél alatt az M271-es motornál. Mert ez így, eddig hat kiló, baráti áron. És hát... nem szép látvány, pláne egy Mercedesnél. És van ott más is, ami furcsa, nézzék meg a képeket.

IMAG0134

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.