Hétszáz értelmetlen lóerő

2014.09.05. 17:17
61 hozzászólás

 

A napokban futotta be a közösségi médiát a BBC Autos infógrafikája, amely a Dodge Challenger Hellcat árát firtatja. Azt a kérdést már rengetegszer végigjártuk, hogy van-e értelme a nevetségesen erős utcai autóknak, most nem is ez a lényeg. Ami kirívó, hogy 700 lóerőt vihetünk haza, szinte apróért.

aa autos srt

Persze, 14 millió forintnyi dollár nem kevés, de ha kiállunk a Flórián térre, és megszámoljuk az egy perc alatt elhajtó 3.0 TDI A6-osokat, akkor látható, hogy elég sokan ki tudnak ennyit adni autóra. Természetesen nálunk még megsarcol az állam mielőtt rendszámot kapna, de Amerikában – ahogy a táblázat mutatja – nem számít drága gépnek, vagyis sokan meg fogják venni. Nézzék csak ezt a videót, ahogy a Hellcat lehajtja magát a fékpadról:

Itt minden látszik, ami (nem csak) egy amerikai autóvásárlót érdekel: végtelenül dögös kaszni, eszetlen erő, és bónusznak ott a dézsányi kompresszor sivítása. Nem arról van szó, hogy ne lehetne erősebb autót kapni, de a Lamborghinik és Koenigseggek vásárlóközönsége kimutathatatlan a Dodgéhoz képest. Ráadásul míg az előbbi egzotikumok életük nagy részét légkondis garázsokban töltik, addig a Hellcatet vezetni fogják, hisz sokkal kevésbé kell félteni. Elképzelni sem tudom, hogy milyen lehet vezetni, de már az 500 lóerős, kompresszoros Mustang is leizzasztott.

3

Aztán lehet, hogy csak én gondolom túl a dolgot, hiszen régóta léteznek botrányosan erős autók. Viszont a Hellcat akkor is az eddig gyártott legkeményebb izomautó, és nincs olyan sofőr, akinél néha ne szakadna el a cérna, két tonna mozgási energiájával pedig veszélyes meccs birkózni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.