Amire még emlékezni fogunk 2015-ből

2015.12.31. 13:30
4 hozzászólás

Kicsit mostoha téma volt idén mifelénk a motorsport, pedig történtek itt nagy dolgok. Le Mans-t mondjuk a helyszínről toltuk, a Bukótér stábja egész évben nyomta a tartalmat a stúdióból, Wéber Gabi írta elemzéseit, beszámoltunk Michelisz Norbi minden mozzanatáról, Guld Peti pedig idén is első rangúan dolgozta fel az utcai motorversenyzés őrültjeit és a MotoGP történéseit, de történtek még nagy dolgok ebben az óriási sportágban, amiről nem volt kapacitás írni.

Montoya nyeri az Indy 500-at

Sok kudarc történt Juan-Pablo Montoyával azóta, hogy 2000-ben megnyerte élete első Indianapolisi 500-asát. Azután, hogy mindent megnyert az amerikai formulaautózásban, amit érdemes, a kolumbiai tett egy hatéves kitérőt a Forma-1-be, majd hét évet lehúzott a Nascarban. Nem kellett volna, ő az oválpályákon és a mocskos, foltozott betonos reptéri és városi pályákon él igazán. Idén végre visszatalált a gyökereihez, és csak egy hülye szabály miatt bukta el pontegyenlőségből az IndyCar Series bajnoki címét. Az év csúcsversenyén, az Indianapolisi 500-on azonban ő volt a legjobb, és tizenöt év után, 39 évesen végre újra ott állt az amerikai autósport tetején.

Tóból kihúzott WRC-vel a célig

A rali-világbajnokság bő egy évtizede már csak az extrém balesetek miatt kelti fel az érdeklődést. A Loeb-, majd az Ogier-éra unalomba fullasztott egy komplett sportágat, de emlékezetes dolgok azért történnek arrafelé néha. Az idei év legmaradandóbb történése vitathatatlanul Ott Tanak és navigátora Raigo Molder tóba esése a Mexikó-raliról. Az autót még aznap kihúzták, este rendbe rakták és az észt páros be is ért vele a célba. (A mentést itt, a szervizt itt nézheted meg)

Kiforrta magát a Formula-E

Ha van valami, ami nagyon kellett már a motorsportnak, akkor az a Formula-E. Az elektromos formulaautók világbajnoksága mindent tud, ami a begyöpösödött élbajnokságokból hiányzik: kaotikus, mégis profi; tele van forró fejű ifjakkal és sikeréhes veteránokkal; sok a test-test elleni meccs, a rajt-cél győzelem pedig ismeretlen fogalom. A sorozat már első évében fantasztikus futamokat hozott, és nem fáradt el idénre sem, sőt, kiforrt. A csapatokat elengedték a fejlesztésben, felerősödött a mérnökök szerepe, a taktikáé, de közben az egész megtartotta báját, és nem tűntek el a jó meccsek a pályáról.

Porsche az Audi ellen

Annyi minden van a Porsche és Audi párharca mögött, amit nem lehet belezsúfolni egy rövid bekezdésbe, hogy beszéljen ahelyett ez a videó, amiben minden benne van, amiért az autósport annyira király. A hosszútávú versenyzés múltjának legsikeresebb gyártója tavaly tért vissza a műfajba, a csúcsra kapaszkodásban azonban a sportág 21. századi királya az ellenfél. Ez az év már a Porschéjé volt Le Mans-ostúl, Endurance vébéstől, de nem volt ez könnyű menet. Micsoda szerencse, hogy az egész éves küzdelem esszenciája belefért ebbe a Silverstone-i videóba.

Verstappen hülyére előz mindenkit

Egy éve ilyenkor még arról szóltak a hírek, hogy egy tini versenyülést kapott a Forma-1-ben. Volt bőven megelőlegezett kritika, mára pedig túl vagyunk millió híren ami arról szól, hogy ez a kissrác hozta vissza a show-t a sorozatba. Sokan egy pályafutás alatt nem előznek annyit és olyanokat, amit az idén tizennyolc évessé lett Max Verstappen produkált kezdőszezonjában.

 

Rossi versus mindenki

Undorító az egész – foglalta össze szezon végén Valentino Rossi idei évét, és ezzel még visszafogottan értékelt. Történt, hogy a MotoGP trónfosztott királya idén végre magára talált, és hat év után minden esélye megvolt egy újabb bajnoki címre. Ha ehhez csak csapattársát, Jorge Lorenzót kellett volna legyőznie, szuper meccseket láttunk volna idén, de a játékba gátlástalanul beleszólt Marc Marquez, honfitársa önjelölt hátvédje. A küzdelem a hajrára lett igazán visszataszító, amit itt és itt dolgozott fel Guld-mester. Szerencsére Rossi találkozott sportszerű ellenfelekkel is az idén – álljon itt Andrea Dovisiozóval vívott férfias meccse.

Kiss Norbi hülyére ver mindenkit

Második éve, hogy Kiss Norbi letaszíthatatlan az európai kamionsport csúcsáról, de amit idén művelt az mindent felülmúlt. A szezon negyven futamából tizenkilencet megnyert, köztük a sorozat naptárába idén visszakerült hungaroringi fordulón is kétszer állt a dobogó tetején. Azon a versenyen mi is meglátogattuk, abból készült az itt elérhető videó, ez az 1100 lóerős, öttonnás MAN-nel tolt burnout pedig jól összefoglalja a srác szezonját.

A kis válogatás csak belekapott a témába, szült még elég emlékezetes pillanatot és karaktert az év. A többi jöhet kommentben.