2016.07.03. 10:05 Módosítva: 2016-07-03 13:27:33
14 hozzászólás

Melyik országban járunk? Frizura, amit a Leningrad Cowboys is térden csúszva imádna, 225-ös gumi, amit 12 coll széles felnire robbant rá két hibbant. Na, melyik?

Ahogy visszaszámol a két hibbant: I-sszéé-ro! Imádni valóak. És persze, hogy marhaság, de ha egy japán autóbolond hülye, akkor azt rendesen csinálja, kimaxolja a csúcsig. Igaz, amikor ők elkezdtek gumit feszíteni, „hippari tire” gumikat tenni az autóikra, senki nem használta a kimaxolni kifejezést. Talán még 2012-ben sem volt divatban, amikor ez a videó készült – amiben egyébként nem is maga a gumirobbantás az, ami megragadott, hanem hogy minden részletében dilinyós japán.

 A frizura (tessék csak ezt a yanky pompadour videót megnézni), a szakáll, az overál, a japán belpiacos alufelni (mintha SSR MkII. lenne). És amitől teljesen kész lettem – rákattintottam a Dori Sutairu felhasználó névre. És ott a leírás mit jelent a név:„Dori” a Drift (japánul kimondva dorihto) a „Sotairu” pedig… pedig áááá! Style, mert japánul az angol style-t úgy mondja valahogy, hogy szötajürü, tehát Sotairu. Szóval, ők mindent megtesznek, hogy stílusosan driftelhess. Például felkelő napos, egyedi gyártású ledes hátsó lámpával.

Ki akarok menni Japánba…

Mi a tököm az a hippari tire?

Japánban hippari tájjádzü, angol nyelvterületen stretched tires, magyarul feszített gumi. Ez:

Magyarul a gumi méreténél szélesebb, adott esetben sokkal szélesebb alufelnire „feszítik”, robbantják fel a gumit. Eredetileg (talán már a nyolcvanas években?) nem ennyire extrém megoldás volt, ráadásul nem is a kinézet volt a szempont, éppen hogy tisztán gyakorlati okokból feszítették ki a gumikat. Ugyanis a drifterek azt szerették volna, ha a gumi oldalfala merevebb, terhelésváltásnál sokkal kevésbé deformálódik. A mezítlábas drifterek pedig nem engedhettek meg maguknak sok-sok drága, merev oldalfalú gumit, ezért fogták az olcsón elérhetőket, és azzal, hogy szétfeszítették a keskeny gumit a szélesebb felnire, már meg is kapták az oldalirányba kevésbé rugalmas abroncsokat. De aztán sok embernek megtetszett, elkezdték az utcai tuning autókra is feldobálni a feszített szetteket és az evolúció során természetesen megszülettek az extrém feszítések is. Igen, illegális, különösen az extrém feszítés az, és nem, nem mindenkinek tetszik. Ilyenkor az a megoldás, hogy nem nézel oda, és nem fáj. Ha meg tetszik, mutatod a gazdájának, hogy hüvelykfel, és csinálsz egy fotót, amit akár ide is fel lehet tölteni: tyrestretch.com

Ha szeretnél többet megtudni felni, gumi és futómű témában, olvassad el Stump "Telós" András vonatkozó cikkét.